Tech

Csúnya lejtmenetbe kapcsolt a Facebook

A legnagyobb közösségi oldal már hónapok óta kísérletezik a Facebook központi elemként felfogható Hírfolyam algoritmusával, hogy minél több személyes tartalom, és minél kevesebb álhír kerüljön a felhasználók elé. Habár Zuckerbergék kezdeményezése dicséretes, viszont egyelőre úgy tűnik, hogy egyáltalán nem működnek a változtatások, legalábbis olyan értelemben, hogy az emberek egyre kevesebb időt töltenek a Facebookon:

a cég friss negyedéves jelentése szerint napi 50 millió órával csökkent az oldalon töltött idő, ami meglehetősen drasztikus visszaesést jelent.

A Facebook célja persze az, hogy az emberek minél több időt töltsenek az oldalon, minél több hirdetést látva, hiszen ebből jön a bevétel, és egy ekkora visszaesés nyilván rosszul érinti a céget. Még annak ellenére is, hogy Mark Zuckerberg már hónapokkal ezelőtt jelezte, hogy a 2017-ben eszközölt változások hatására ez könnyen bekövetkezhet, hozzátéve, hogy hosszú távon ez csak jót fog tenni a cégnek – ami jelenleg arra törekszik, hogy a Facebookon töltött idő kellemesen teljen a felhasználók számára.

A jelentős csökkenés ugyanakkor a bevételeket még nem érinti drasztikusan, hiszen a Facebook negyedéves jelentése szerint a cég az üzleti év utolsó három hónapjában 13 milliárd dollár bevételt termelt, amiből 4,3 milliárd dollár a tiszta profit. Az előző évhez képest ez 19%-os növekedés, hiszen a tavalyi év hasonló időszakában 8,8 milliárd volt a bevétel és 3,6 milliárd a profit. A növekedés tehát még megvan, viszont az intő jel, hogy jelentősen elmarad attól a 60%-tól, amit a befektetők reméltek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik