Kedden írtunk arról, hogy az Xbox konzolokat gyártó, és a játékgépek versenyében épp alulmaradó Microsoft váratlan lépésre szánta el magát: bejelentették, hogy az idei évtől minden Xbox-exkluzív játékuk a megjelenés napjától elérhető lesz az Xbox Game Pass nevű előfizetős szolgáltatás keretében.
Az Xbox Game Pass egy havi 2500 forintért használható rendszer, ahonnan száznál is több régebbi játék tölthető le és játszható mindaddig, amíg él az előfizetés. A cég bejelentése viszont azt jelenti, hogy mostantól az Xbox One konzolok tulajdonosai 10 dollárért juthatnak olyan programokhoz (első körben: State of Decay 2, Sea of Thieves, Crackdown 3), amik ugyanakkor 60 dollárért kaphatók a boltokban.
Ez a döntés nagy valószínűséggel jót fog tenni a konkurens PS4 mögött jócskán lemaradt Xbox eladásainak, ugyanakkor a videojátékos boltokat kényesen érintheti a tény, hogy a vásárlók már 2500 forintért is elindíthatnak olyan játékokat, amiket az üzletekből átlagosan 18 000 Ft-ért lehet elvinni.
Egy ausztriai bolt, a Gameware vezetősége például annyira feldühödött a Microsoft lépésén, hogy a cég összes termékét kivették a kínálatukból, és egy osztrák magazinnak adott interjúban kifejtették, hogy „nem értjük miért akarna a jövőben bárki Microsoft konzolokat árulni, miközben haszon nincs rajta csak kiadás, ha a Microsoft meg akarja tartani magának a játékokból keletkező összes profitot”.
Habár az osztrák üzlet lépése kicsit elhamarkodottnak tűnik, az tisztán látszik, hogy a Microsoft lépése váratlanul érte a videojáték-piacot, és az Xbox Game Pass szolgáltatás ilyen jellegű előtérbe tolása alapjaiban változtathatja meg a játékok jövőjét. A digitális változatok már régóta hatalmas szeletet szakítanak ki az eladásokból, de az előfizetéses modell a közeljövőben ugyanúgy felforgathatja a videojátékok világát, mint ahogy azt a Netflix tette a filmekével és a sorozatokéval.
Nyitó illusztráció: Vanessa Carvalho / Brazil Photo Press / AFP