A YouTube még 2007-ben indította el Partnerprogramját (YTT), ami öt éve nyílt meg minden videós előtt. Azóta rengeteg tartalomkészítőnek sikerült szép összegeket szereznie pusztán videókészítésből, de a programmal kapcsolatban eddig számos probléma felmerült. Az egyik legrombolóbb a mások tartalmaival való visszaélés: sokan letöltik, majd saját csatornájukra töltik fel a népszerűbb videósok tartalmait, így hozzájuk is csorog némi pénz. Ez ellen nemrég egy új bejelentési eszközt is bevezettek.
Nemrég az kavart nagy port, hogy a The Guardian eltávolította hirdetéseit a videómegosztóról amiatt, hogy azok szélsőséges nézeteket terjesztő videók alatt jelentek meg. Március végén pedig elindult egy valóságos hirdetői bojkott, amihez csatlakozott a Verizon, az Enterprise, a Johnson & Johnson, a brit kormány, a BBC, és az Egyesült Államok legnagyobb telekomcége, az AT&T is.
Április hatodikától a videómegosztó szigorúbban vizsgálja, kiket enged be a Partner Programba, és kik azok, akik bevételre tehetnek szert hirdetéseken keresztül. A jelentkezés fő feltétele mostantól az, hogy
ennek elérése után a cég elindít egy alapos felülvizsgálást arról, hogy az alkotó tevékenysége sérti-e a közösségi irányelveket, vagy szerzői jogokat. Amennyiben nem, a hirdetések megjelennek videóiban.A változás azokat nem érinti, akik korábban már beléptek a partnerprogramba. A videósok számára most a legfőbb kérdés az, hogy mennyi időbe fog telni az ellenőrzési folyamat, és nem mindenkinek tiszták a YouTube közösségi elvei sem.