Képzelje el, hogy mi lett volna, ha a Népszabadság vagy a Magyar Nemzet kiadója vásárolja meg az iWiW közösségi oldalt, hogy így tegyen szert felhasználói adatokra. Mindez ugyan nem történt meg, hiszen az iWiW-et 2014 júniusában 12 év után bezárta az akkori tulajdonos, a Magyar Telekom csoporthoz tartozó Origo, de most valami hasonló dolog történik, ráadásul a közösségi médiás terén ugyancsak úttörőnek számító, szebb napokat is látott MySpace-szel. Az oldalt működtető Viant nevű cégcsoportot a többek között a Time és a People című lapokat is kiadó Time Inc médiavállalat nem titkoltan azért vásárolja meg, hogy így tegyen szert értékes felhasználói adatokra. A Viant egyébként nem közvetlen tulajdonosa a MySpace-nek, mert azt a cégcsoporthoz tartozó, a MySpace-t 2011-ben 35 millió dollárért megvásároló hirdetési hálózat, a Specific Media működteti.
A Time Inc. elnök-vezérigazgatója, Joe Ripp a tranzakció kapcsán arról beszélt, hogy
a hirdetők olyan médiapartnerekkel szeretnének együtt dolgozni, akiknek vannak adatvezérelt képességeik és prémium tartalmaik. A felvásárlás után a Time képes lesz mindkettőt biztosítani az ügyfelek számára egyetlen platformmal, szemben azokkal a kiadókkal, akiknek legfeljebb csak egyik vagy másik képessége van meg ezek közül
– idézi a CEO-t az eladásról megjelent angol nyelvű közlemény.
A MySpace az évezredfordulón indult közösségi média hullám egyik első fecskéje volt, majd 2005-ben Rupert Murdoch médiamágnás cége, a News Corp 580 millió dollárért vette meg. A legszebb napokat a MySpace 2008 decemberében élte meg, amikor is 75,9 millió havi egyedi látogatójuk volt, innentől azonban a MySpace hanyatlani kezdett, a Facebook pedig már ekkoriban is nagyon megszorongatta a céget. Mark Zuckerbergék oldala jóval egyszerűbben volt kezelhető és kevésbé volt telepakolva reklámokkal, ez pedig idővel átcsábította a látogatókat, ami utána öngerjesztővé is vált.
Noha a MySpace mára szinte árnyéka önmagának, a Viant most azt állítja, hogy 1 milliárd regisztrált felhasználó adatával rendelkeznek. A Time és a Viant illetékesei azt mondják, hogy ezeket az adatokat össze fogják kombinálni az előfizetői információkkal. Tim Vanderhook, a Viant vezérigazgatója például azt mondta, hogy
A Time egyébként éppen csütörtökön hozta nyilvánosságra legújabb üzleti adatait is. Ez alapján a cég 877 millió dollárt bevételre tett szert a december 31-én zárult negyedik negyedévben, ami meghaladta az előzetes várakozásokat. A digitális hirdetési bevételek 17,2 százalékkal 102 millió dollárra emelkedtek, azonban a print és egyéb hirdetési bevételek 6,6 százalékkal 382 millió dollárra estek.
A cég, amely 2014-ben vált le a Time Warner tévés és kábelcégről, jelenleg csökkenő print példányszámokkal és hirdetési bevételekkel küzd, míg az online üzletág terén főleg a videóra, programmaticra (automatizált hirdetésértékesítés) és a mobilra fókuszálnak – derül ki az üzleti jelentésből.