Bús-Fekete László a harmincas évek hajnalán írta meg a Hunyady Sándor által egyszerűen csak színpadi álirodalomnak, sőt, “felszínes ízlést terjesztő, a nemi pikantériát szolgáló, olcsó viccekkel dolgozó, poéndramaturgiára épülő boulevard-színműirodalomnak” nevezett A méltóságos asszony trafikja című színdarabját, melyet 1932 márciusában a Vígszínház mutatott be, a főbb szerepekben a zseniális Jávor Pállal és Varsányi Irénnel. A darabot később több vidéki színházban, így Pécsett és Nyíregyházán is műsorra tűzték, természetesen más szereposztással.
A háromfelvonásos vígjáték a Nyírvidék című lap szerint igazi pesti történet, ízig-vérig pesti figurákkal, akiknek persze örök emberi tulajdonságaik és hibáik is vannak. A darab egyik szereplője a gazdag méltóságos asszony, aki a magyar királyi hadsereg aranyparolis elöljáróinak egyik nagyasszonyaként a Horthy-korszak derekán abban a kiváltságban részesült, hogy trafikot kaphatott. A történet ezen oldala egy kissé talán ismerős lehet az elmúlt három év történéseit nézve, hiszen az elmúlt évek többek közt a trafikmutyiktól voltak hangosak.
Voltak itt politikusok családtagjainak kiosztott koncessziók, de a trafikpályázatok elbírálásának befolyásolásáról is rengeteg szó esett 2013 júliusa óta. Előfordult, hogy az üzleti terveket fel-, vagy épp lepontozták, sőt, azonos tervvel különböző településeken pályázó emberek is simán kaptak különböző pontszámot. Az elmúlt évben több embernek az Emberi Jogok Európai Bírósága ítélt meg állami kártérítést a dohányárusítási engedélyek megvonása miatt.
A színdarabból alig két évvel később film is készült, mégpedig a legendás UFA filmstúdióban, a kor német sztárjaival és a szabadkai színésznőből berlini mozisztárrá nőtt Nagy Katóval (Käthe von Nagy) a főbb szerepekben:
A Nyugat 1934. évi 17.-18. száma így írt róla:
Reinhold Schünzel jóvoltából Bús-Fekete László filmje jobb, mint az eredeti darab. A rendező átírta a mesét, amely röviden az, hogy a méltóságos mama most érettségizett kislánya meg akarja menteni Capriról ábrándozó nővérét a házasságtöréstől és ez olyan jól sikerül neki, hogy ő maga is belepottyan Hymen rózsaláncaiba. A filmet superprodukcióvá Hans Moser játéka teszi, akinek méltó partnere a tündéri humorú öreg hölgy: Adele Sandroch. Moser a kispolgári esetlenség és ügyetlenség szoborba kívánkozó típusa, Sandroch, a katonás nagynéni, egy matriarchátus alatt legalább is diktátor lehetne. Nagy Kató bájos játéka és Willy Fritsch néha színtelen, de sokszor karakterisztikus filmbonvivánja kellemes élmény. Az Ufának ezt az igazán kitünő filmjét táblás házak nézik.