Hetekkel ezelőtt írtam a BKV-figyelő Facebook oldalán, hogy a 3-as metró kocsijaiba négy hónapja felszerelt vizuális indulásjelző berendezések balesetveszélyes helyzeteket teremthetnek. Bár az egy hónapos tesztüzemnek már vége, a villogók a mai napig nem működnek megfelelően, így félrevezetik az utasokat, akik könnyen az ajtók között maradnak. A leggyakoribb hibajelenség, hogy az indulásjelző az egyik kocsiban működik, a másikban nem, de olyat is láttunk már, hogy az egyik állomáson villogtak a LED-ek, a másik állomáson már nem. Persze az sem ritka, hogy egyáltalán nem működik a vizuális tájékoztató. Talán amire ezeket az öreg metrókat leselejtezi a BKV, addigra sikerül beüzemelni az új rendszert?
Tisztelt BKV-figyelő!
Minden nap metróval járok, és azt tapasztalom, hogy a 3-as metró kocsijainak ajtaja fölé beszerelt piros jelzőfény nem működik minden járművön. Néhány hónapja, a tesztüzem előtt a BKV weboldalán is olvasható volt, hogy az esélyegyenlőség érdekében fényjelzés fogja figyelmeztetni az utasokat, az ajtózárási szándékra. Az utolsó bekezdésben pedig az is olvasható, hogy a tesztüzem végén, a tapasztalatok értékelése után véglegesítik a rendszer beállításait. Ez volt júliusban!
A mai napig nem sikerült az összes járművön működtetni a jelzőrendszert, és ezzel megtévesztik a siket és nagyothalló utasokat. Ugyanis, ha egy siket utas úgy tudja, hogy a jelzőfény figyelmeztet az ajtózárásra (okkal, hiszen van amelyik járművön működik), majd egy olyan járművön utazik amelyen nem működik (bár fel van szerelve), akkor könnyen rácsukódhat az ajtó, és mint tudjuk, a régi orosz metrókon ez komoly fájdalommal járhat. Persze arról nem is szólva, hogy sokszor a hangjelzés is az ajtózárás után történik, vagy akár jóval előtte.
Eléggé felháborító, főleg miután nemrég a BKV-figyelő-n is olvashattuk, hogy a táblákra működésképtelen lifteket jelölnek, meg aztán hogy szét van esve a burkolat a metróperonokon.
Ebből is látszik, hogy a BKV ahelyett hogy segítené, inkább jól megszívatja a hátrányos helyzetű utasokat, az utasellenes lépéseivel.
Én már meg sem próbálok írni a BKV-nak mert a visszaigazolásra is minimum három hónapot kéne várnom. Ezért írtam Önnek, és remélem így legalább ügy lesz belőle, és talán történik valami pozitív előrelépés, a gagyi, amatőr szarakodás helyett.
Szóval így gondolkodnak az esélyegyenlőségről a BKV-nál. Reméljük a jövőben kamu megoldások helyett, valódi segítséget kapnak a fogyatékkal élők, a problémamentes utazáshoz.