„Úgy tekintek az Invitechre, mint a hazai piac második legnagyobb ICT-szolgáltatójára, és mint a legnagyobb versenytárs első számú kihívójára” – fogalmazott Bőthe Csaba a Bitportnak adott interjújában.
Hozzátette: mindezt nemcsak azért gondolja így, mert sok ügyfelet szolgálnak ki, hanem mert a „mindent egy kézből” integrált szolgáltatási ajánlat nem sok hazai cégnél érhető el. Figyelniük kell ugyanakkor a kisebb vállalkozásokra is, mert miközben az integrált szolgáltatók köre tényleg nagyon szűk, aközben sok olyan kisebb-nagyobb kkv létezik, amely egy-egy szolgáltatásra fókuszál, és azt minőségi szinten nyújtja.
Hazai vs. nemzetközi piac
„Az Invitech egyelőre kizárólag a magyar piacban gondolkodik, és tisztában vagyunk azzal, milyen előnyei vannak az olyan szereplőknek, amelyek nemzetközi keretek között is tevékenykedhetnek. Mivel korábban magam is dolgoztam ilyen cégnél, látom a különbséget. A nagyobb piaci tér egyfelől stabilitást, másfelől viszont sok kötöttséget is jelent. Ami a tőkeerőt, fejlesztési erőforrásokat illeti, el kell ismerni, hogy elvben ebben is jobbak a versenytárs lehetőségei, de a mi pozíciónk is erősödött azáltal, hogy az Invitel eladásából befolyt pénz meghatározó részét a tulajdonos a korábbi ígéreteinek megfelelően az Invitech további növekedésére szánja” – hangsúlyozta a marketing- és üzleti támogatások igazgató.
Nekünk most a magyar piac az elsődleges ’játszótér’. Úgy látjuk, hogy itthon is van komoly növekedési lehetőség például a jövőbeni smart technológiák révén. Természetesen nem zárjuk ki a külpiaci lehetőségeket sem, ha bizonyos termékeink iránt ott is megjelenik a kereslet. Szerintem ez előbb-utóbb be is következik majd.
IoT-től az IaaS-ig
Attól tehát nem tartok, hogy alulmaradnánk a versenyben, csak azért mert a piacvezető tőkeerősebb, mint mi. Ráadásul van néhány olyan elem, ami inkább felénk billenti a mérleg nyelvét. Vegyük például az innovativitást. Néhány hónapja külön szervezetet hoztunk létre az új generációs termékek, mindenekelőtt az Internet of Things (IoT) megoldások fejlesztésére.
Az infokommunikációs vállalat olyan országos hálózat létesítésén is dolgozik, amely alkalmas az „Insight-as-a-Service” jellegű szolgáltatásokra. Ennek keretében adatokat gyűjtő, szállító szenzorokat, eszközöket és az adatokat elemző platformot biztosít a szolgáltató az ügyfeleinek. Vannak már olyan projektjeik is, ahol az agrárgazdaság bizonyos területein gyűjtik és elemzik az adatokat – például arról, hogy a szarvasmarhák környezetében hogyan változik a mikroklíma, és ez hogyan hat a tejhozamra.
Az ilyen ’keresztiparági’ esetekben nagy szerepe lehet annak, hogy mi kisebbek, rugalmasabbak és autonómabbak vagyunk, mint a versenytársunk – nyomatékosította Bőthe Csaba.
A teljes interjút itt olvashatja el.
Kiemelt fotó: Thinkstock