Üzleti tippek

Rohamosan nő a sávszélesség iránti vágy

A rohamtempójú technológiai fejlődés azon is lemérhető, hogy a generált adatforgalom számottevően bővül, ezáltal folyamatosan növekszik az igény az egyre nagyobb sávszélességre. Erre, mint a következő évek egyik legjelentősebb tendenciájára, már ma fel kell készülni – véli Barta Attila, az Invitech nagykereskedelmi igazgatóságának vezetője.

Az ötödik generációs mobilhálózatok (5G), a mesterséges intelligencia (AI), az okosvárosok terjedése vagy az önvezető autók a közeljövőben a mindennapok részévé válhatnak, nem beszélve azokról az innovációkról, amelyeknek a fejlesztését még csak ma kezdték, és 8-10 év múlva fogják átrendezni a világot.

Mindennek a hatása egyértelműen látható a piacon: a nagykereskedelemben nő a sávszélesség igény, fix és mobil területen egyaránt. 2017-ben még átlagosan havi 1,4 gigabájt adatforgalom jutott egy magyar mobil internetezőre, ami 3-4 éves távlatban a tízszeresére is megnőhet. Finnországban ez a mutató már átlépte a 10 gigabájtot – emelte ki Barta Attila az Invitech szakmai blogján megjelent interjúban.

Kereskedelem nagyban

Az Invitech bevételeinek mintegy ötöde származik a hazai nagykereskedelmi értékesítésből. Az infokommunikációs cég partnerei ezen a területen elsősorban mobilszolgáltatók, kábeltévék és fix vezetékes szolgáltatók.

Barta Attila

„A vállalaton belül az általam vezetett igazgatóság tartja a kapcsolatot a többi nagy távközlési szolgáltatóval. Nem csupán arról van szó, hogy a saját szolgáltatásainkat szeretnénk értékesíteni részükre, hanem mindenféle partneri kapcsolat, együttműködés kialakítása, ápolása is idetartozik. Természetesen nem titok, hogy a fő célunk az eladás, de számos olyan helyzet is van, amikor mi vásárolunk a partnereinktől, illetve egyes témákban együttműködünk, miközben más területen pedig versenyzünk egymással” – mondta az igazgató.

„Régóta vagyok a cégnél, annak idején szinte nulláról kezdtünk építkezni, és az évek során több tulajdonosváltás is lezajlott. Elmondhatom, hogy az idők során sikerült egy jó belföldi nagykereskedelmi rendszert kialakítanunk, piacvezetők vagyunk a mobilszolgáltatóknál és a kábeltévé szegmensben is. Mindegyik szegmensnél más az igényszint, a hozzáállás, ráadásul még az egyes területeken belül is eltérően viselkedhetnek a különféle méretű, típusú cégek. Mi az ügyfélre szabott megoldásokkal megfelelünk ennek, ugyanakkor mégis van egy egységes irány, amit képviselni tudunk” – fejtette ki a szakember.

A további érdekességeket is tartalmazó teljes interjút itt olvashatja el.

Kiemelt fotó: Thinkstock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik