Az ügyfelek többsége nem hosszabbította meg 2010-ben indított, tavaly év végén lejáró tartós befektetési szerződését (tbsz), az értékpapíros ügyfelek csak mintegy fele, a betétekkel rendelkezők közül pedig még kevesebben döntöttek a folytatás mellett – számol be piaci szereplőktől származó adatok alapján a Világgazdaság.
A lap csütörtöki számában írja, hogy a pénzügyi szolgáltatók arra számítottak, a mintegy 100 ezer tbsz-szel rendelkező ügyfél többsége a hosszabbítás mellett dönt. A befektetők tavaly év végéig nyilatkozhattak arról, továbbviszik-e adómentesen megtakarításaikat. Mint írják, az alacsony betéti kamatok is közrejátszhattak abban, hogy például a Budapest Banknál csak minden ötödik tartós betétet hosszabbítottak meg, az UniCreditnél sem sokan éltek ezzel a lehetőséggel. A jegybank adatai szerint novemberben alig több mint egyszázalékos kamatot fizettek a hitelintézetek a lekötésekre, a megspórolható adó így minimális.
A tartós értékpapírszámlával rendelkezők már nagyobb arányban hosszabbítottak, a CIB-nél 60 százalékos volt az arányuk, az Erste Banknál az ügyfelek többsége nyilatkozott a folytatásról, míg az UniCreditnél 40 százalékuk döntött a hosszabbítás mellett.