Hosszabb cikket közölt az Index a hazai akkumulátorgyártásról, illetve annak társadalmi-környezeti-gazdasági hatásairól, de nem azt a vitát akarták eldönteni, hogy kellenek-e akkugyárak, vagy sem. Helyette a legnagyobb hazai akkumulátorgyárat tették a középpontba, számos szempontból kivesézve azt. A beruházás főbb paraméterei:
- a CATL debreceni akkumulátorgyára Magyarország történetének egyik legnagyobb volumenű ipari beruházása, amelynek teljes kapacitása évi 100 GWh lesz.
- A vállalat már most is 650 főt foglalkoztat, és célja, hogy 2025 végére elérje a legalább 2000, majd a végső 2600 fős létszámot.
- 2025 májusától fokozatosan érkeznek Fülöp-szigeteki munkavállalók is, elsősorban a betanított pozíciók betöltésére. A tervek szerint év végéig akár 500 fő jöhet a távol-keleti országból. A vállalat hosszú távú célja, hogy a 2000 fős állomány maximum 30 százaléka legyen külföldi.
- 2024-ben a modul-összeszerelésből származó bevétel csupán egy számjegyű volt milliárd forintban kifejezve, addig 2025-ben, a gyártás bővülésével ez az összeg már három számjegyű nagyságrendre nőhet. A teljes gyártási kapacitás kihasználása mellett a CATL vezetése szerint akár évi 3000 milliárd forint árbevétel is elérhető, ám ezt erősen befolyásolják a piaci trendek, elsősorban az elektromos járművek iránti kereslet, az akkumulátorárak csökkenése és az autógyártók árnyomása.
Kitértek a nehézségekre is, például a megfizethetőség, a hatótávolság problémájára, a fenntarthatóság elvárására, a karbonsemlegesség elérésére, a hulladékfeldolgozás kérdéskörére, a negatív társadalmi reakciókra, a jelentős energiaigényre is. Bővebb infórét kattintson.