Orbán Viktor kormányfő apja és két testvére tulajdonában levő, bányászattal, betontermékek gyártásával és szállítmányozással foglalkozó cégek igen jó passzban vannak. A Direkt36 vizsgálódása azt mutatja, hogy ezek a cégek 2013 óta közel megkétszerezték a bevételüket, a nyereségességük pedig még gyorsabb tempóban növekedett – olvasható a 444.hu-n.
Míg 2013-ban 2,7 milliárd forintos bevételhez durván annak 15 százalékát kitevő nyereség társult, addig 2015-re közel megduplázódott a bevétel, 5,2 milliárd forintos bevételnek pedig a 30 százalékát tette ki a profit.
A három év alatt összeszedett nyereségnek csaknem a teljes összegét kivették a tulajdonosok, az üzlettársakat megillető osztalék leszámítása után az Orbán-család tagjainak magánvagyonát csak ebből a forrásból közvetlenül 2 milliárd forint növelte.
Azért nehéz pontos képet kapni ezekről a munkákról, megbízások összegéről, mert az Orbán-család érdekeltségeiben tartozó cégek nem nyilvános pályázatok útján váltak a beruházások résztvevőivé, hanem az állammal leszerződött vállalatoknak a beszállítói.
Az egyik cég, a Dolomit Kft. két nagyobb csatornázási projektben is részt vett az elmúlt években: Érden és a Budapest külső kerületeiben épült csatornákhoz is szállított építőanyagokat. A portál azt írja, hogy
A megrendelők között volt az akkor még Orbán Viktor szoros szövetségesének számító Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép és a miniszterelnök régi barátjának, Mészáros Lőrincnek a cége is. A projektekben részt vevő források szerint annak ellenére a Dolomit Kft.-től rendeltek betonelemeket, hogy azok drágábbak voltak a konkurencia termékeinél, igaz, egyesek szerint a minőségük is jobb.
Tovább is van:
Az Orbán-érdekeltségek ügyfelei között van a magyar állami építőipari beruházások egyik legnagyobb szereplője, a Colas is. A miniszterelnök fiatalabbik testvére, Orbán Áron által vezetett és tulajdonolt szállítmányozási cég referenciái között is túlnyomó részt állami munkák szerepelnek. Emellett a Dolomit Kft. 2010-ben olyan termékek gyártására kapott műszaki engedélyt, amelyeket a jellemzően állami pénzből végrehajtott vasútépítéseknél lehet felhasználni. Az utóbbi években számos állami megbízást elnyerő Mészáros Lőrinc egyik cége pedig feltűnt egy kisebb Orbán-cég ügyfelei között is.