A “legfrissebb” tiltakozók között van Dióssi Csaba, Dunakeszi fideszes polgármestere és Szentendre első embere, a szintén fideszes Verseghi-Nagy Miklós. Mindketten attól tartanak, hogy az M0-s fizetőssé tétele olyan mértékben növelné a két városban forgalmat, hogy elviselhetetlen lenne. Verseghi-Nagy e mellett megjegyezte, a Megyei hídról a főváros III. kerületének útjaira terlődik a forgalom, amit a városrész nem fog elbírni. Rajtuk kívül Pápai Mihály gyáli polgármester nevezte „méltánytalannak és ésszerűtlennek a döntést” – írja az Origo. Pápai összehívta az általa elnökölt Fővárosi Agglomeráció Önkormányzati Társulást.
Kezdetben “csak” budapesti fideszes polgármesterek akadtak ki a terven, illetve az egy civil szervezethez kötődő, korábban az SZDSZ-ben politizáló budaörsi Wittinghoff Tamás. A fővárosiak közül az Óbudát vezető Bús Balázs, aztán Kovács Péter XVI. kerületi polgármester – aki a Budapesti Önkormányzatok Szövetsége elnöke is egyben -, de bírálta a javaslatot Hoffmann Tamás újbudai és Wintermantel Zsolt újpesti polgármester is. Pokorni Zoltán, a XII. kerület vezetője – bár az ő kerülete nem közvetlenül az M0-ás közelében van – meg is kereste a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy találjanak megoldást a problémára. Szintén szót emelt a fizetős M0-s ellen Chikán Attila, az első Orbán-kabinet gazdasági minisztere.