Belföld

Magyarországon is nő a kereslet az ITSM szoftverek iránt

Az ITSM szoftverek - a szolgáltatási és support-tevékenységet nyújtó vállalatok számára fejlesztett működéstámogató megoldások - a világ számos országában bizonyították képességeiket, és már a hazai vállalatok is érdeklődnek irántuk.

Az ITSM (IT Service Management) megoldások általában olyan vállalatok számára lehetnek kiemelten hasznosak, amelyek teljes körű IT-szolgáltatási tevékenységet folytatnak akár külső ügyfelek vagy kizárólag belső egységek felé. Sok vállalat éppen a belső IT-ellátás racionalizálására alkalmaz ITSM-megoldást.

Egy IT-szolgáltató vállalatnak vagy vállalaton belüli szolgáltató egységnek (pl. informatikai osztály) szerződésekben vagy belső szabályzatokban lefektetett szolgáltatásokat kell nyújtania a felhasználók számára. A különféle feladatokat megfelelő színvonalon, optimalizált erőforrással kell megoldani, valamint folyamatosan követni kell a méretében is változó ügyfélkör változó igényeit. Ezen követelmények teljesítése alapvetően meghatározza egy IT szolgáltató vállalat vagy osztály versenyképességét és hasznosságát.

Megfelelőség az IT-szolgáltatási gyakorlatban

A vezető üzletiszoftver-fejlesztők ITSM-megoldásai támogatják az IT szolgáltatási centrumok működését a szolgáltatási kötelezettségek és teljesítések nyilvántartásától az ügyfélkapcsolatokon keresztül egészen a vezetői kontrollig. Standard jogosultságok – pl.: megfigyelő, változásjóváhagyó, igazgatósági tag, létrehozó, kijelölt felhasználó, tulajdonos és ellenőrző – kapcsolódhatnak az egyes felhasználókhoz, ahol minden szerep egyedi meghatalmazási szabályokkal rendelkezik. Az ITSM a tevékenységet is dokumentálja a nyomonkövethetőség és az audit érdekében, ami lehetővé teszi a cégvezetők és a döntéshozók számára annak ellenőrzését, hogy ki, mikor és hol módosította az információt. Az átláthatóság biztosítja azt, hogy a vezetői szint folyamatosan rálát arra, hogy a szolgáltató vállalat vagy belső egység megfelelően ellátja-e a szolgáltatási kötelezettségeit, és a vezetők megfelelő információkat kapnak a szükséges beavatkozási pontokról. Az ITSM segítségével az adott vállalat IT igazgatósága olyan eszközt kap, amellyel folyamatosan figyelemmel tudja kísérni a vállalat valamennyi részlegének informatikai ellátottságát, hogy hol milyen szoftverre vagy hardverre van szükség, és ezt milyen erőforrással lehet megteremteni illetve fenntartani. A vállalati vezetők tiszta képet kapnak az IT infrastruktúra állapotáról, és arról is, hogy mi kell ahhoz, hogy magasabb szintre fejlesszék a vállalati informatikát.

Magyarországon is nő a kereslet az ITSM szoftverek iránt 1


Hatékonyság az IT-területen

Az ITSM szoftverek erőforrás-gazdálkodási funkcionalitása biztosítja a fejlett szolgáltatásiszint-menedzsmenttel rendelkező cégek számára akár nagyszámú szolgáltatási szerződés sikeres kezelését is. Ezen túlmenően egyes ITSM-megoldások integrálhatók a Microsoft Office alkalmazásaival, megkönnyítve az IT-szolgáltató szakember munkáját dokumentumok létrehozásában és pl. Excellel való megjelenítésében. Az információáramlás az ITSM és az Office között kétirányú: az Office rendszerében érkező elektronikus levelek is könnyen konvertálhatók ITSM bejegyzéssé.

Milyen méretű szolgáltatóknak érdemes ITSM-et alkamazniuk?

Az ITSM megoldásokat világszerte sikerrel alkalmazzák, legyen szó akár 500-nál kisebb, vagy akár a tízezret is meghaladó létszámú ügyfélkörről, így minden bizonnyal Magyarországon is a legkülönbözőbb méretű cégek alkalmazhatják sikerrel a rendszert. Egy IT-center számára létfontosságú a szolgáltatások rendszerének átláthatósága, az egységes színvonalú minőség és a visszakereshetőséget is biztosító adminisztráció. A megfelelő ITSM éppen azokat a kulcsfunkciókat tartalmazza, amely egy IT szolgáltatási centrum versenyképességét, illetve egy szervezeten belül az értékteremtő képességét növeli.

További részletek az Epicor honlapján.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik