Belföld

Magyarországon is nő a kereslet az ITSM szoftverek iránt

Az ITSM szoftverek - a szolgáltatási és support-tevékenységet nyújtó vállalatok számára fejlesztett működéstámogató megoldások - a világ számos országában bizonyították képességeiket, és már a hazai vállalatok is érdeklődnek irántuk.

Az ITSM (IT Service Management) megoldások általában olyan vállalatok számára lehetnek kiemelten hasznosak, amelyek teljes körű IT-szolgáltatási tevékenységet folytatnak akár külső ügyfelek vagy kizárólag belső egységek felé. Sok vállalat éppen a belső IT-ellátás racionalizálására alkalmaz ITSM-megoldást.

Egy IT-szolgáltató vállalatnak vagy vállalaton belüli szolgáltató egységnek (pl. informatikai osztály) szerződésekben vagy belső szabályzatokban lefektetett szolgáltatásokat kell nyújtania a felhasználók számára. A különféle feladatokat megfelelő színvonalon, optimalizált erőforrással kell megoldani, valamint folyamatosan követni kell a méretében is változó ügyfélkör változó igényeit. Ezen követelmények teljesítése alapvetően meghatározza egy IT szolgáltató vállalat vagy osztály versenyképességét és hasznosságát.

Megfelelőség az IT-szolgáltatási gyakorlatban

A vezető üzletiszoftver-fejlesztők ITSM-megoldásai támogatják az IT szolgáltatási centrumok működését a szolgáltatási kötelezettségek és teljesítések nyilvántartásától az ügyfélkapcsolatokon keresztül egészen a vezetői kontrollig. Standard jogosultságok – pl.: megfigyelő, változásjóváhagyó, igazgatósági tag, létrehozó, kijelölt felhasználó, tulajdonos és ellenőrző – kapcsolódhatnak az egyes felhasználókhoz, ahol minden szerep egyedi meghatalmazási szabályokkal rendelkezik. Az ITSM a tevékenységet is dokumentálja a nyomonkövethetőség és az audit érdekében, ami lehetővé teszi a cégvezetők és a döntéshozók számára annak ellenőrzését, hogy ki, mikor és hol módosította az információt. Az átláthatóság biztosítja azt, hogy a vezetői szint folyamatosan rálát arra, hogy a szolgáltató vállalat vagy belső egység megfelelően ellátja-e a szolgáltatási kötelezettségeit, és a vezetők megfelelő információkat kapnak a szükséges beavatkozási pontokról. Az ITSM segítségével az adott vállalat IT igazgatósága olyan eszközt kap, amellyel folyamatosan figyelemmel tudja kísérni a vállalat valamennyi részlegének informatikai ellátottságát, hogy hol milyen szoftverre vagy hardverre van szükség, és ezt milyen erőforrással lehet megteremteni illetve fenntartani. A vállalati vezetők tiszta képet kapnak az IT infrastruktúra állapotáról, és arról is, hogy mi kell ahhoz, hogy magasabb szintre fejlesszék a vállalati informatikát.

Magyarországon is nő a kereslet az ITSM szoftverek iránt 1


Hatékonyság az IT-területen

Az ITSM szoftverek erőforrás-gazdálkodási funkcionalitása biztosítja a fejlett szolgáltatásiszint-menedzsmenttel rendelkező cégek számára akár nagyszámú szolgáltatási szerződés sikeres kezelését is. Ezen túlmenően egyes ITSM-megoldások integrálhatók a Microsoft Office alkalmazásaival, megkönnyítve az IT-szolgáltató szakember munkáját dokumentumok létrehozásában és pl. Excellel való megjelenítésében. Az információáramlás az ITSM és az Office között kétirányú: az Office rendszerében érkező elektronikus levelek is könnyen konvertálhatók ITSM bejegyzéssé.

Milyen méretű szolgáltatóknak érdemes ITSM-et alkamazniuk?

Az ITSM megoldásokat világszerte sikerrel alkalmazzák, legyen szó akár 500-nál kisebb, vagy akár a tízezret is meghaladó létszámú ügyfélkörről, így minden bizonnyal Magyarországon is a legkülönbözőbb méretű cégek alkalmazhatják sikerrel a rendszert. Egy IT-center számára létfontosságú a szolgáltatások rendszerének átláthatósága, az egységes színvonalú minőség és a visszakereshetőséget is biztosító adminisztráció. A megfelelő ITSM éppen azokat a kulcsfunkciókat tartalmazza, amely egy IT szolgáltatási centrum versenyképességét, illetve egy szervezeten belül az értékteremtő képességét növeli.

További részletek az Epicor honlapján.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.