– Egy éve vezeti a DRAFTFCB mellett a Lowe GGK-t is. Mennyiben érintette mindez az ügyfeleket?
– A váltásnak sok rizikófaktora volt. Merényi Éva és Rényi Andrea meghatározó személyisége volt nemcsak a cégnek, de az egész reklámszakmának. Az elmúlt egy évben jelentős átszervezés ment végbe a vállalatnál, és kérdéses volt, hogy azok az emberek, akik az előző menedzsmenthez éveken át lojálisak voltak, mennyire tudnak betagozódni az új rendszerbe úgy, hogy ebből ügyfeleink a lehető legkevesebbet érzékeljenek. Alaposan körbejártuk a kérdést, hogy számukra ne legyen problémás a váltás, emellett a két volt vezető tanácsadóként továbbra is része volt a folyamatoknak.
– Mi változott az elmúlt év során?
– Teljesen új ügynökségi modellt állítottunk fel. Számos új, főként internetalapú megoldás felé nyitottunk. Úgynevezett kompetencia-központokat hoztunk létre, és saját kézbe vettük a reklámfilmgyártást.
– Ez korábban nem tartozott az ügynökség profiljába?
– A Lowe, mint a legnagyobb márkaügynökségek egyike, természetesen eddig is sok reklámfilmet gyártott. A T-Com, a Soproni Ászok vagy az Unilever számtalan filmje fűződik a nevünkhöz, s a klasszikus ügynökségi profilt alkalmaztuk, amelybe az operatív gyártás nem tartozott bele. Most viszont a szolgáltatás teljes vertikumát lefedjük.
– Ez konkrétan mit jelent?
– Azt, hogy a stratégiai tervezéstől a film átadásáig mindent az ügynökségi embereink menedzselnek. Hálózatunk révén olyan nemzetközi csapatot tudunk összeállítani, amely biztosítja a szakmai kompetenciát a folyamat minden részében. A stratégiai tervezéshez a prágai irodából érkezik kollégánk, de dolgoztunk már amerikai, ausztrál, illetve dán rendezővel is.
– Itthon nincsenek jó szakemberek?
– Nem erről van szó, hiszen magyar rendező vagy szakember is tud kiemelkedőt alkotni. Egyszerűen az adott feladathoz keressük a legmegfelelőbb megoldást, és igyekszünk maximálisan kihasználni a multikulturális együttdolgozásban rejlő pluszt. Motivál minket ez a sokszínűség. A megrendelőink is Szingapúrtól, Törökországon, illetve Anglián át Dél-Afrikáig a világ különböző pontján ülnek, így ez is inspirál minket, hogy megoldásban és ne határokban gondolkodjunk.
– Nem túl drága ez a modell?
– A végső ár semmiképp nem emelkedik, mert egy nemzetközi szakember ugyan többe kerül, de mivel összevontuk a kivitelezést, a stratégiai tervezést és az egyéb operatív részeket, így a gazdaságosabb működéssel finanszírozni tudjuk a többletet. Tehát összességében olcsóbb a produktum és jobb a minőség. Számos esetben megmérettettünk már például az Unilevernek az ázsiai, illetve az arab térség számára készített spotjaink kapcsán, ahol ennek az új felállásnak köszönhetően végül mi hoztuk el a munkát.
– Hol láthatók a reklámok?
– Főként Európában, de Ázsiában, Amerikában, illetve Afrikában is. Összesen 45 országban futnak vagy fognak futni ezek a munkák.
– Mire a legbüszkébb az elmúlt egy év során?
– Hogy olyan ügyfelekkel dolgozhattunk együtt, mint az Obi, a Provident, a Mol, az Unilever vagy a Milli, hogy csak a legnagyobbakat említsem, és így lehetőségünk volt egy év alatt 18 spotot forgatni és 13 animációt készíteni. Nagy eredménynek tartom, hogy nemzetközi szinten olyan munkát tudtunk letenni az asztalra, ami abszolút versenyképesnek bizonyult. De már az is siker, hogy túl vagyunk a tavalyi éven.
– Kifelé lábalunk már a válságból?
– Inkább realista vagyok, mint optimista. Az elmúlt év sokkja után úgy tűnik, az idén egy kicsit fellélegezhetünk, de nem várunk csodát. A mostani helyzetre optimalizáltuk az ügynökségünk működését.