Lázár János kezdeményezésére szigorította a kormány a közterületi reklámok elhelyezésének szabályait. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint azért volt szükség a változtatásra, mert
A javaslat kimondja, hogy nem lehet ezentúl reklámot elhelyezni a fokozott védelem alatt álló helyszíneken (így a világörökségi, műemléki, természetvédelmi területeken), a magánterületeken pedig legfeljebb egy reklámhordozó állhat, és legfeljebb öt évre szólhat az erről szóló szerződés.
Az ezen túlmenő műszaki és formai jellegű általános követelményeket a kormány rendeletben állapíthatja meg.
Az új szabályoknak nem megfelelő reklámhordozók 2020 végéig maradhatnak helyükön, de az állami és önkormányzati szektorba tartozó szervezetek már csak az új szabályoknak megfelelő reklámhordozókat vehetik igénybe – derül ki az MTI összefoglalójából.
Mint arról korábban beszámoltunk, a törvénymódosítás ellen élesen tiltakozott a Magyar Reklámszövetség, arra hívva fel a figyelmet, hogy több száz vállalkozás több ezer dolgozója, emellett önkormányzatok, lakóközösségek, bérbeadók veszíthetik el bevételeiket. A közterületi reklámpiacon jelenleg még meghatározó szereplő Simicska Lajos cége, nem kizárt, hogy a döntéssel őt is ki akarják szorítani.
2012-ben egyébként a kormány betiltotta a villanyoszlopokról lelógó hirdetéseket is arra hivatkozva, hogy elvonják az autósok figyelmét, de hogy, hogy nem, ez a szempont már nem volt olyan fontos azután, hogy az ezen reklámtípussal foglalkozó ESMA Zrt. a miniszterelnökkel jó viszonyt ápoló Garancsi István érdekeltségébe került, és feloldották a korlátozást.
A rengeteg plakát egyébként nem zavarta a kormányt akkor, amikor a maguk által kezdeményezett népszavazást hirdették rajtuk keresztül, milliárdokat elköltve a kampányra. Olyannyira nem, hogy az érvénytelen népszavazás után is „Megüzentük Brüsszelnek” feliratú plakátokkal árasztották el az országot.