Oláh Lajos, a Demokratikus Koalíció politikusa szerint több intemetes fórumon is, de elsősorban a Facebookon elterjedt egy igen hatékonynak titulált nyelvtanulási módszer, amely azt ígéri, hogy egy hónap alatt viszonylag biztos nyelvtudásra lehet szert tenni bármilyen nyelvből.
Ez a speciális oktatási forma azonban, mint kiderült igen sok embert megkárosított, és nem jutottak vele semmire.
Mivel a közösségi oldalon több hasonló jellegű hirdetés is található szolgáltatásokkal, termékekkel, ezért a független képviselő megkérdezte Seszták minisztert, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság milyen szinten figyeli a Facebook oldalakat és az ilyen tartalmakat. Mit tesznek azért, hogy az ilyen hamis oldalakat kiszűrjék? Kezdeményeztek-e már eljárást az oldal tulajdonosai ellen, ha nem, miért?
Válaszában Fónagy János államtitkár jelezte, hogy a kormány nagy hangsúlyt fektet az internetes kereskedelem területén a fogyasztók jogait védő előírások kidolgozására, azok ellenőrzésére és betartatására, és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) is kiemelten ellenőrzi az elektronikus kereskedelemben tevékenykedő vállalkozások weboldalait. A hatóság fogadja a fogyasztók bejelentéseit, amelyek alapján az internetes kereskedelmet folytató magyar weboldal-üzemeltetővel szemben megindítja az eljárásokat.
Az NFH és a fogyasztóvédelmi feladatkörben eljáró kormányhivatalok részt vesznek az EU által összehangolt tematikus vizsgálatokban is.
A harmadik ország területén működő, jogsértő honlapot üzemeltető vállalkozás elleni hatósági fellépés nehézségekbe ütközhet a fogyasztóvédelmi hatóságok közötti együttműködés hiányában. A hatósági eljárás meg sem indítható, ha beazonosíthatatlan egy vállalkozás – ismerte el az államtitkár, aki szerint a megtévesztő hirdetésekkel, óvatlan megrendelésekkel kapcsolatban a magyar fogyasztóknak az Európai Fogyasztói Központ nyújthat érdemi segítséget egy határon átnyúló fogyasztói jogvitánál.
Június közepén fordult a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a nyelvtanfolyamot kínáló weboldal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatának gyanúja miatt a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A FEOSZ már akkor jelezte, hogy a csaknem 18 ezer forintba kerülő módszert különböző oldalakon hirdetik, számos megtévesztő információval, a vállalkozás pedig szinte semmilyen információt nem ad magáról.