Média

Habony Árpád hitelezőjéhez került a 35 hazai tévécsatorna reklámidejét értékesítő cég

Tombor András, az Atmedia új tulajdonosa
Tombor András, az Atmedia új tulajdonosa
Az előzetes várakozásoknak megfelelően a Habony Árpád hitelezőjeként és Orbán Viktor biztonságpolitikai tanácsadójaként ismert Tombor Andrásé lett az Atmedia Kft., mely a TV2 és a közmédia, valamint több más, összesen 35 televíziócsatorna reklámidejét is értékesíti, és amely hamarosan a rádiós és az online piacra is belép.

Mégis igaznak bizonyultak a Lukács Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezetője által a 24.hu-nak adott áprilisi interjúban játszótéri pletykának” minősített információk, tényleg Habony Árpád (a Lokált is működtető Modern Media Group tulajdonosának, Orbán Viktor nem hivatalos tanácsadójának) közelébe kerül az ország egyik legnagyobb reklámértékesítő háza.

Egészen pontosan arról van szó, hogy a Habony Árpád hitelezőjeként és Orbán Viktor biztonságpolitikai tanácsadójaként is ismert Tombor András üzletember által alapított Visus Invest Kft. felvásárolta a magyar piacról kivonuló holland Atmedia Holdings BV-től a magyarországi leányvállalatot, az Atmedia Kft. reklámértékesítő házat, mely olyan televíziók reklámidejét árulja mint a TV2, az MTVA vagy például a StoryTV.

A december 23-ra időzített bejelentést tartalmazó közleményben pénzügyi befektetőnek aposztrofált Visus Kft. közölte, nem tervez szervezeti és üzletpolitikai változást a cégnél.

Akkor adják el a magyar leányvállalatot Tombornak, amikor a cég legjobb évét zárja

Azzal magyarázzák, hogy Tombornak eladta az anyavállalat a magyar leánycéget, hogy a régiós stratégiája időközben megváltozott, befektetési portfóliójukat és tevékenységeiket átalakítják, ennek részeként pedig kivonulnak a magyar piacról. Ez a folyamat két éve indult, több multinacionális vállalat is érdeklődött a cég iránt, végül a magyar Visus ajánlatát fogadta el a tulajdonosi kör.

Az időzítés mindenesetre meglepő, hiszen az Atmedia Kft.-nek olyannyira jól ment, hogy 2016-ban eddigi legsikeresebb üzleti évét zárja.

A bejelentést tartalmazó közleményben felidézik, hogy az Atmedia tévés kereskedőházat Lengyelországban 1998-ban alapították meg. A régiós terjeszkedés egy évtized múlva indult a cseh, majd 2009 végén a magyar leányvállalatokkal. Az elmúlt hat év alatt az Atmedia Magyarországon az egyik legnagyobb kereskedőházzá (sales house) vált a televíziós piacon, sőt mint egy decemberi másik interjúnkból kiderült, hamarosan a rádiós és az online piacon is megjelennek.

A mostani bejelentés kapcsán idézik a befektető cég alapító-tulajdonosát, Tombor Andrást is:

Mint azt korábban is említettem, amennyiben kedvező lehetőséget látok, visszatérek a magyar médiapiacra, ugyanis az elmúlt évek tendenciái alapján jelentős fejlődési potenciál látszik benne. Az akvizícióra hosszú távú pénzügyi befektetésként tekintek. Az Atmedia jelenlegi menedzsmentje minden támogatást megkap a munkája folytatásához. A cég operatív működésébe nem kívánok beleszólni, mert a lehető legjobb csapat irányítja a céget, amely piaci áttörést ért el 2016-ban.

35 tévécsatorna reklámidejét árulják

A 2010-ben alapított Atmedia kereskedőház 9 kereskedelmi tévécsatorna reklámidejének értékesítésével indult, és 2011-ben már 13 tévécsatorna volt a partnerük. Az áttörés 2013-ban következett be, amikor a Viasat 3 és 6, valamint a National Geographic Channel és a Nat Geo Wild is hozzájuk igazolt. Ezután 2015-ban megszerezték az AXN, a TV2, a Digital Media and Communications Zrt. (Story TV) csatornáinak és az MTVA tévécsatornák reklámidejének értékesítését is, ezzel 35 csatorna szerepel a portfóliójukban.

Az Atmedia jelenlegi portfóliója: AMC, AXN, Cartoon Network, Disney Channel, DoQ, Duna TV, Duna World, Filmcafe, Film Mánia, FOX, Galaxy, M1, M2, M3, M2 Petőfi, M4 Sport, Minimax, Music Channel, National Geographic Channel, Nat Geo Wild, Sláger TV, Spektrum, Spektrum Home, Sport1, Sport2, Story4, Story5, The Fishing & Hunting Channel, TV2, Super TV2, FEM3, PRO4, TV Paprika, Universal Channel, VIASAT3, VIASAT6.

Az Atmedia nettó árbevétele 2014-ben 7,6 milliárd, 2015-ben 9,2 milliárd forint volt.

Tombor András neve néhány napja mint a Népszavát eredetileg megvásárolni kívánó liechtensteini XXI Century Invest AG kapcsán is szóba került, de a cég ügyvédje szerint alaptalanul.

FRISSÍTÉS: Bejelentették, hogy a megszerzett Atmedia bekebelezi a Media Services Company-t (MSC), valamint megkezdik a rádiós piac meghódítását.

(Kiemelt kép: Tombor András, az Atmedia új tulajdonosa)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik