Az ECHO TV kapcsolóterme. MTI-fotó
Média

Az Echo TV is új tulajdonoshoz kerülhet, és jöhet a nyomtatott Ripost

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 10. 26. 14:13

Mészáros Lőrinchez és Liszkay Gáborhoz kerülhet hamarosan a veszteséges Echo TV. Várhatóan nem sokára érkezik a Ripost nyomtatott kiadása is Habonyéktól. Ezt állítja a Simicska Lajos érdekeltségei közé tartozó Heti Válasz.
Korábban a témában:

A csütörtökön megjelenő Heti Válasz előzetes ajánlója szerint a Népszabadságot kiadó Mediaworks megvétele után az Echo Tv ugyancsak Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester és Liszkay Gábor jobboldali médiavállalkozó, a Karc FM és a Magyar Idők tulajdonosának közelébe kerülhet.

Széles Gábor részéről logikus lenne megválni a viszonylag alacsony nézettséget felmutatni képes tévéjétől, hiszen mint arról a 24.hu korábban beszámolt,  az Echo TV-t működtető Echo Hungária TV Zrt. 2015-ben 751 millió, 2014-ben 855 millió forint árbevételre tett szert, ennek ellenére a cég 2014-ben és 2015-ben is meglehetősen veszteséges volt: az előző évi mínuszt (76 millió forint veszteséget) még növelték is: 180 millió forint veszteséget produkáltak.(Az ugyancsak Széles Gábor tulajdonában lévő Magyar Hírlap 416-ról 619 millió forintra növelte árbevételét 2015-re, ennek ellenére 2014-ben 233, 2015-ben pedig 10 millió forintos veszteséget hoztak össze Szélesék médiabirodalmánál. Vagyis Széles médiacégei általában véve is rosszul teljesítenek.)

Jöhet az ellen-Blikk

Mészárosnak köszönhetően ön is megnégyszerezhette (volna) vagyonát

Tudta, hogy az, aki hitt benne, hogy a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármesterhez közelálló Opimus lehet a Mediaworks tulajdonosa, néhány hónap alatt közel megnégyszerezhette vagyonát? Kattintson ide, van ugyanis erről is egy cikkünk.

A Heti Válasz egyébként azt is írja, hogy Habony Árpád körei egy ellen-Blikk felépítésén dolgoznak, ami lényegében a ma még csak interneten elérhető, a Habony Árpádhoz kötődő Modern Media Group (MMG) által kiadott Ripost nyomtatott változata (márkakiterjesztése) lenne. A nyomtatott Riport bulvárlap állítólag a német Bild mintáját követve óriásformátumú lenne. (Azzal kapcsolatban, hogy a Riport nyomtatásban is megjelenhet, már a Ripost Media egyik illetékese is elszólta magát az Internet Hungary konferencián egy kerekasztal-beszélgetés alkalmával, amikor azt kérte, erről inkább ne kérdezzék, mivel nem mondhat többet.)

Lehet, hogy inkább megszerzik a Borsot

A Magyar Narancs friss cikkéhez hasonlóan a Heti Válasz cikkében is felmerül, hogy esetleg nem teljesen zöldmezős beruházásként indítanák el a lapot, hanem a meglévő Borsot szereznék meg maguknak valahogyan, ami azért is tűnik jó időzítésnek, mert Pallagi Ferenc főszerkesztő és a Lapcom vezetője januártól háttérbe vonul a Blikk legnagyobb konkurensétől, mely egyébként a Kisalföldet és a Délmagyarországot is kiadja. Ehhez azonban még meg kellene győzni a kajmán-szigeteki Radio Bridge céget, vagyis a Lapcom tulajdonosát.

A Heti Válasz cikke megjegyzi, hogy jó esély van arra, hogy a több tízezres példányszámú vidéki újságok hírrovatai a Magyar Idők mutációjaként futnak majd tovább Liszkay Gábor szakmai felügyelete alatt.

(Az Echo TV kapcsolóterme. Fotó: MTI-archív )

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

On 20.07.2017 more than 10000 people protested in front of the presidential palace in Warsaw against the ongoing process of changing the judicial system of the country. - NO WIRE SERVICE - Photo: Jan A. Nicolas/dpa
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.