Gazdaság

Internet-körkép

admin
admin

2005. 04. 21. 08:00

A hazai 14-69 éves, legalább heti egy alkalommal internetezők között a férfiak és a fiatalok vannak többségben.

Magyarországon az internet-felhasználók 59 százaléka férfi, 55 százaléka pedig 30 év alatti. Azok körében, akik napi rendszerességgel használják a világhálót, még erőteljesebben érvényesül a férfias jelleg, 65 százalék e nem aránya – derül ki egy most befejeződött online médiakutatásból. A Visitor Media Research 2005-ös adatfelvétele során az NRC Piackutató és a TNS a magyar internet több mint 300 pontjáról gyűjtött válaszadókat.

Eszerint a honi felhasználók 38 százaléka munkahelyéről is, 26 százaléka pedig valamilyen tanintézményből is eléri az internetet. A legjellemzőbb tevékenység még mindig a levelezés, valamint az általános információkeresés: előbbire 96, utóbbira 91 százalék használja rendszeresen a világhálót. Online magazinokat a netezők 77 százaléka olvas rendszeresen. Vásárlás, utazás előtti információgyűjtésre 54 százalékuk hívja rendszeresen segítségül a világhálót, gazdasági információkat 56 százalékuk keres legalább heti rendszerességgel, hivatali ügyek online módon történő intézése pedig a gyakori szörfözők 35 százalékára jellemző. A válaszadók 37 százaléka rendszeresen játszik a hálón; fizetős szerencse-, illetve nyereményjátékokat ugyanakkor csak 4 százalékuk szokott űzni. Hasonló arányok figyelhetők meg az online tartalmak esetén is: 40 százalék rendszeresen tölt le online ilyeneket, de csak 4 százalék szokott fizetni is ezért.

Termékek, szolgáltatások rendelésére, megvásárlására a gyakori internetezők 6 százaléka használja legalább hetente a világhálót, további 31 százalék pedig ritkábban, nagyjából havonta ad le online rendelést. Az internetes vásárlást azonban ennél valamivel többen próbálták már ki: 44 százalék élt ezzel a lehetőséggel, és 10 százalék azok aránya, akiknél online fizetésre is sor került.

Az internetezők leginkább a kéretlen levélreklámokkal (spam) és az egérkövető hirdetésekkel szemben elutasítóak, előbbit mindössze 1 százalékuk, utóbbit pedig 2 százalékuk tolerálja. Ugyanakkor valamivel több mint egytizedük semmilyen online hirdetési formát nem fogad el. Az internetezők fele a kéretlen reklámleveleket az internet második legnagyobb problémájának tartja; az első helyet a vírusok foglalták el.

Az aktív felhasználók 45 százaléka gyakran, 41 százaléka pedig alkalmanként szokott spamet kapni, ennek ellenére mindössze 31 százalékuk rendelkezik saját, vagy a szolgáltató által biztosított spamszűrő megoldással – a világháló minden második hazai látogatója manuálisan törli a postaládájába került kéretlen leveleket.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.