A Facebook két éve vette meg az Instagramot 1 milliárd dollárért, és nagyon szerette volna, ha a Snapchat (megtekintésük után megsemmisülő képeket küldő alkalmazás) is a birtokába kerül, 3 milliárd dollárt ajánlott érte. A Snapchat azonban nem fogadta el az ajánlatát, így ha a Facebook messengert külön szekciónak tekintjük a közösségi oldalon belül, akkor mondhatjuk, hogy a Snapchat konkurenciájává vált.
Az Apple agresszív üzleti politikája jut eszünkbe arról, ahogy a Facebook bevezette a Slingshot-ot (csúzli). Miután Zuckerbergéknek nem sikerült bekebelezniük a Snapchat-et, úgy döntöttek, hogy ahelyett hogy az elszalatott lehetőségen bánkódnának, a funkciót beeépítve fejlesztenek egy annál jobbat. A Snapchathez hasonlóan a csúzliban csak akkor tudunk megnyitni és küldeni üzeneteket, ha mi is küldünk valamit, így a folyamatos kapcsolattartással a Facebook minden eddiginél használtabb lehet.
Nem a fotóküldő az egyetlen, aminek az ötletét (funkcióját) beépítették az Slingshot-ba. Korábban írtunk a Vine-ról, és arról,
hogy milyen nagy népszerűségnek örvend. Na, a Facebook fogta magát és beépített a Slingshotba egy ugyan olyan funkciót, így már a közösségi oldalon is tudunk maximum 15 másodperces videókat készíteni, amik automatikusan újra és újra elindulnak.
A Slingshot-ba meg is szerkeszthetjük a képeket, például rárajzolhatunk, vagy szöveget tehetünk rá, amivel újabb hullámos mémeknek jelenthet táptalajt. egyelőre csak az amerikai alkalmazásboltokban elérhető, szokás szerinti csúszással ér majd el hozzánk.