A Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta egész Európában betilthatja a politikai hirdetéseket – írja a Financial Times.
Mark Zuckerberg vállalata azután gondolkodott el a drasztikus változtatáson, hogy kiderült, az Európai Unió jelentősen belenyúlna a politikai kampányokat érintő szabályozásba. Ezt követően az uniós döntéshozók arra kényszerítenék az online szolgáltatást nyújtó technológiai vállalatokat, például a Facebookot és a Google-t, hogy hozzák nyilvánosságra, mennyibe kerültek, kik fizették, és hányan nézték meg az adott reklámot.
A platform vezetői jelenleg azt mérlegelik, hogy könnyebb lenne-e elutasítani a platformjain a politikai kampányokra szánt összes fizetett hirdetést, hogy ne kerüljenek szembe az uniós jogszabályokkal.
Mint ismert, a Facebook igencsak megégette magát azután, hogy a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban lehetővé tették a szélsőséges üzenetekkel operáló politikai reklámok alkalmazását. A Cambridge Analytica-botrány később arra is rámutatott, hogy orosz ügynökök felhasználói adatokat használtak a választások manipulálására. A 2020-as amerikai elnökválasztási kampányban emiatt ideiglenesen be is tiltották a politikai hirdetéseket.
A Meta pénzügyi adatai szerint nem sokat veszítene a politikai hirdetések blokkolásával. Az Egyesült Államokból, ami a vállalat legnagyobb piaca, 2019 és 2020 között 800 millió dollár érkezett be politikai hirdetésekből – ez a teljes reklámbevétel kb. 1 százaléka.