A biometrikus szenzorok és fitneszpántok egyre népszerűbbek, a jövőben ezt használná ki a Synetiq, amely bejutott a Google startup vállalkozásokat támogató mentorprogramja, a Launchpad Accelerator ötödik évfolymába.
A hathónapos program célja, hogy támogassa a világ minden tájáról induló vállalkozásokat, amelyek az afrikai orvosi nyilvántartások racionalizálásától az emlőrák-szűrések javításáig mindenre találnak megoldást.
Érzelmek alapján döntünk
Az ember érzelmei alapján dönt arról, melyik terméket, szolgáltatást, tévécsatornát, műsort, filmet vagy sorozatot akarja fogyasztani. Erre pedig nagyban hatással vannak a reklámok és hirdetések is. Új műsorokat indítani, meglévőket átalakítani, új időpontba tenni egy sorozatot: mind-mind kockázat, és egy gyártó, kiadó nem engedheti meg magának a nagy rizikót.
Erre ad megoldást egy magyar startup, amely a nézők érzelmi reakciót kutatja a piacon már elérhető érzékelők és a gépi tanulás segítségével, így akár valós időben is tudnak választ adni arra, egy valóságshow szereplői közül kivel szimpatizálnak a leginkább az emberek, kire irányuljon nagyobb figyelem vagy miről beszéljen a műsorvezető.
Olyan nagy partnereket nyert már meg magának a cég, mint az HBO, a BBC, az RTL Klub, a Comedy Central és a Spektrum, emellett pedig a bank és telkó szektor, a gyógyszeripar, vagy éppen sör- és csokigyártók –
A cég akár valós időben, akár előzetes vagy utólagos kutatásokat végezve megfigyeli, hogyan reagálnak az emberek egy levetített reklámra, műsorra, filmre, de akár azt is meg tudják mondani, a felvétel mely részét figyeljük, mely színek, tárgyak, állatok, személyek, jelenetek mit váltanak ki belőlünk.
A Synetiq jelenleg főleg EEG-headseatekkel, kézre csatolt érzékelőkkel (szívritmus, bőrfeszültség) és szemmozgás-figyeléssel dolgozik, illtve a gépi tanulásos rendszert alkalmaz. Ezt vagy kiadják otthoni használatra tesztlőiknek, vagy irodáikban – laboratóriumi körülmények között – mérik fel, ki mit reagál egy előzetesre, sorozatra, filmre, reklámra.
A hosszú távú cél az, hogy az összes olyan okoskütyüvel tudjanak méréseket végezni, amely alkalmas erre, és kereskedelmi forgalomban elérhető – ilyen például a Microsoft Band vagy a Fitbit Charge HR órája is.
Tömeges neuromarketing
Az, hogy egy cégnek miért éri meg a tömeges neuromarketing, az nem kérdés.
A neuromarketing pedig 2008 óta egyre nagyobb teret nyer magának. Amivel a Synetiq előbbre van vetélytársainál, hogy akár valós időben is képesek feldolgozni az adatokat.