Tech

Mostantól a filmzenét is AI írja

Hans Zimmer és társai biztonságban vannak, a filmzeneíró rendszer érdekessége ugyanis nem a zeneírásban, hanem inkább a jogdíjakban rejlik.

Négymillió dolláros támogatásban részesült a new york-i Amper nevű startup: Drew Silverstain, Sam Estes és Michael Hobe projektje éppen afelé törekszik, hogy rövidfilmek, kisfilmek és reklámok alá jogdíjmentes, mesterséges intelligenciák (pontosabban: idegi hálózatok) által írt hosszabb-rövidebb (de inkább rövidebb) alkotások kerülhessenek.

Drew Silverstein  – foglalkozását tekintve zeneszerző – elmondása szerint az Amper nevű AI zeneszerző, előadó és producer egyben. Ráadásul, mondja, korántsem riválist fejleszt saját magának, erősen hisz ugyanis abban, hogy a a jövő zenéje az ember és a mesterséges intelligenciák munkájának összefonódásában rejlik. A legnagyobb kihívás ebben pedig az, hogy megtanítsák a gépeket is kreatívnak lenni. Az Amper jelenleg még nem tart ott, hogy hiperkreatív megoldásokat hozzon (tekintve hogy stockzenéket íratnánk vele reklámokhoz, nem is feltétlenül kell kimagasló technikai vagy zenei megoldásokat kínálnia, főként, ha még megengedhető áron is akarják ezt piacradobni), legnagyobb előnye az, hogy könnyen lehet kezelni, ismeri be Silverstein.

A felhasználói felület pedig tényleg nem bonyolult: zenegyártáshoz elég megadnunk, hogy milyen hangulatú és műfajú zenét akarunk, illetve hogy az milyen gyors és hosszú legyen, gombnyomásra pedig némi várakozás után meg is kapjuk a kért anyagot (természetesen minél hosszabb zenét akarunk, annál többet kell várnunk a kész zenére), az elkészülés után pedig kiszedhetünk belőle bizonyos hangszereket vagy éppen ellenkezőleg, hozzápakolhatunk még pár hangszert a drámai (vagy épp hogy nem drámai hatás kedvéért). A beszámolókból, illetve a Silverstein által elcsepegtetett információkból nem derül ki sok, de úgy tűnik, hogy a rendszer főként azokra lett targetálva, akik nem értenek a zenegyártás elméletéhez, nem kell tehát hangnemekkel vagy ritmikával bajlódnunk a felhasználói felületeten és arra sem kapunk lehetőséget, hogy egy idővonalon bejelölhessünk esetleges pontokat, ahol a zene hangulata, sebessége vagy jellege változhatna.

Az AI-alapú zeneíró rendszerek, mondanunk sem kell, nem újkeletűek, mi is beszámoltunk korábban már hasonló rendszerekről, a piac pedig további opciókat is felkínál az Amper mellett, ilyenek például a Hexachords vagy a Jukedeck. Az Ampert az ígéretek szerint hamarosan ki is próbálhatjuk, havi előfizetés helyett alkalmanként kell majd fizetnünk az elkészített zenék után. Az AI demóit fentebb (vagy itt) meg is hallgathatjuk – működőképességéről pedig csak annyit, hogy az Associated Press vagy a Hearst Television is használja az ezzel készített zenei alapokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik