Akármerre nézünk, csak az agyelszívás megy, főleg az olyan nagy cégeknél, mint a Google vagy az Uber, melyek mindegyike a napi rutin mellett elég nagy gondot fordít az önvezető autók fejlesztésére is. A Google-nek, mint tech-cégnek, ez valahol feladata is, míg az Uber az amúgy is kedvező árú személyfuvarozásban kamatoztathatná azt, hogy még sofőrjei sincsenek. Abba most ne is gondoljunk bele, hogy mit kezdene ezzel a szituációval a honi törvényhozás. Khm. Tényleg, hogy adózik egy robotpilóta? Mindegy, térjünk vissza az eredeti témához.
Az tehát, hogy az itthonról egyetlen parlamenti döntéssel kitiltott Uber önvezető járműveket fejleszt, nem meglepő, ám van egy apró, de érdekes momentum, mely elég sokat elárul arról, hogy mennyire gondolják komolyan a projektet. A cég megvette ugyanis az Otto nevű, néhány hónapja indult startupot, mely egy önjáró teherautó-projekten dolgozott. Nem mond semmit? Nem csoda. Ám ha tudjuk, hogy az Otto alapítója egy bizonyos Anthony Levandowski, aki tagja volt a Google autonóm jármű projektjének, akkor máris világosabban látunk.
Sőt, ő az, aki a DARPA felhívására épített egy önmagát egyensúlyban tartó, és magától guruló motorkerékpárt is. Az Otto társalapítója pedig Lior Ron, aki a Google Maps feje volt, ám még ez sem indokolná azt, hogy az Uber 680 millió dollárt fizessen egy alig néhány hónapja, és kevesebb mint 100 fővel működő startupért. Ilyenkor érdemes elgondolkodni, hogy milyen hasznos tudás lehet az Otto mögött, ami az Uber számára megér ennyi pénzt.
Mert az biztos, hogy ha a Google hamarabb jönne ki egy önjáró taxizós rendszerrel, akkor az hatalmas arculcsapás lenne a cégnek, ezt pedig nem hagyhatja, így marad az, hogy minél rutinosabb és tapasztaltabb embereket, illetve apróbb cégeket kebelezzen be, ahogy tette ezt most is.