A német Otto Lilienthalt a repülés egyik legfontosabb úttörőjeként tartjuk számon, hiszen 1891-ben már sikeres felszállást tudhatott a háta mögött, öt évvel később bekövetkezett haláláig (melynek oka egy repülés közepén érkező széllökés volt) azonban több, mint kétezer alkalommal emelkedett a levegőbe – az esetek jó részében egy téglagyár hulladékából saját maga által kialakított, tizenöt méter magas dombról indulva.
Ez idő alatt tizenöt egyfedelű, illetve három kétfedelű gépet épített, melyek egy részét eladásra szánta. 1895-ben ő hajtotta végre az első sikeres vitorlázórepülést, mely során testsúlya áthelyezésével már képes volt irányítani is a gőzmotorok segítségével szárnyait csapkodtató szerkezetet.
Repülései egyikét sem vették azonban filmre – ez persze nem is lehetett volna lehetséges, hiszen a filmművészet ekkor még jócskán gyerekcipőben járt, sőt, a legendás korai rendező, Georges Méliès is csak halála után egy évvel, 1897-ben indította el pillanatok alatt magasra ívelő karrierjét.
Fotók azonban elég nagy számban, számos szögből készültek, a holland filmes, Johannes Hogebrink pedig némi kutatás után úgy érezte, hogy azok alkalmasak lennének egy valósághű rövidfilm elkészítésére. Az Otto Lilienthal Múzeum archívumához való szabad hozzáférésének köszönhetően száznegyvenöt fotóból el is készítette a világ első repülő emberének első sikeres repüléseit megelevenítő felvételét, így közel százhuszonöt évnyi várakozás után láthatjuk, honnan is jutottunk el a fejünk felett naponta tucatszor átvonuló utasszállító gépek megjelenéséig.