A Brit Nagydíj gumiblamája után a Pirelli a Német Nagydíjra a korábban Kanadában tesztelt kevláröves abroncsait vitte el, amelyek bírták is a versenyt.
A gumigyártó a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közeblépése miatt változtathatott, előtte ugyanis a Ferrari, a Lotus és a Force India is ellenezte az új gumik bevezetését, a vétóra lehetőséget adtak a szabályok.
A fenti csapatok korábban azzal érveltek, hogy a gumik mindenki számára ugyanolyanok, így nem lenne fair menet közben változtatni azok kedvéért, akik az abroncsok kezelése szempontjából rosszabb autót terveztek 2013-ra.
A Nürburgringen a Lotusnak végül semmilyen problémája nem volt a gumikkal , Kimi Räikkönen hajszál híján nyert, Romain Grosjean pedig a 3. lett.
“Nagyszerű futam volt, a gumik nem viselkedtek másképp, mint az idény első felében. Persze a gumik radikálisan változnának, az rosszat tenne a sport megítélésének. De most már legalább senki nem mondhatja, hogy nem biztonságosak az abroncsok” – üdvözölte a Németországban látott változtatást a Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez.
A Pirelli a nürburgringi vészmegoldás után a Magyar Nagydíjtól régi-új hibrid gumikra áll át, visszatér a 2012-es – szintén kevláröves – szerkezet, de maradnak a 2013-as, lágyabb keverékek. A Német Nagydíj alapján a Force Indiánál a félelmek látszanak beigazolódni.
“Ha visszatérünk a régi struktúrához, azzal oda az idei gumik használatán alapuló összes előnyünk. Kimondottan a 2013-as gumikhoz terveztük az autót” – panaszolta a silverstone-i csapat sportigazgatója, Otmar Szafnauer az Auto Motor und Sportnak. “Attól tartok, hogy az új gumik felborítanak majd mindent.”
A csapatvezető azt is elárulta, hogy idén ők voltak az úttörői az F1-ben amúgy rég alkalmazott gumicserélős trükknek, de mások hazardírozása miatt már ezzel sem élhetnek, hiszen a Pirelli jelentése után az FIA megtiltotta a jobb és bal oldali gumik felcserélését, emellett konkrét limiteket szabott a nyomás és a kerék dőlésszöge tekintetében. “Pedig mi sosem használtunk alacsony nyomást vagy túl nagy szöget” – mondta.