A Pokémon Gót fejlesztő Niantic egy olyan új mobiljátékon dolgozhat, amiben a kiterjesztett valóság (AR) élményét különféle hangutasítások, hatások dúsíthatják. Erről a cég műszaki vezetője, Phil Keslin kotyogott a TechCrunch eseményének panelbeszélgetése közben, ahol az AR jövőjét vitatták meg.
Szót említett arról is, hogy szerinte az AR appok egyik problémája azon jellegzetes vonásuk, hogy a felhasználónak mindig maga elé kell szögeznie telefonját egy adott pontra. Hozzátette: ez más, mint a Pokémon Go, mert ott csak egy zsebszörny elkapása közben kell az arcunk elé nyomni a telefont, nem egyfolytában.
„Tapasztalatból mondom, hogy az emberek ezt nem szeretik. Nagyon természetellenes. Ha huzamosabb ideig ezt csinálja az ember, totál hülyének tűnik.”
Így jutott el annak felemlegetéséig, hogy szerinte a hanghatásokat is a kiterjesztett valóság élményének részévé kell tenni, hiszen az emberek jelentős része amúgy is fülhallgatóval sétál, vagy utazik a mindennapokban.
Pokemon Go CTO says people do not like pointing their phones for AR.
"No one walks around like this"#TCDisrupt pic.twitter.com/dvwgii2zzD
— TechCrunch (@TechCrunch) September 19, 2017
A TechCrunch kérdésére elárulta azt is, hogy a Niantic korábban már a Pokémon Go elődjének is tekinthető Ingress fejlesztése alatt kísérletezgetni kezdett a hanggal, mint eszközzel. Ugyan a játék végleges verziójába nem kerültek bele ilyen funkciók, a fejlesztők többféle megoldásra is gondoltak.
Például, hogy a játékos hangutasítások formájában kaphasson segítséget azzal kapcsolatban, hogy melyik helyet látogassa meg, vagy hogy bonyolítson le hívást egy újabb utasítás után, ha elért adott ponthoz. Felmerült bennük annak lehetősége is, hogy a telefon olyan érzékelőit, mint a közelségmérő, vagy gyorsulásmérő, kombinálják a hanggal, az app pedig olyan utasításokkal vezetné rá a játékost a megoldásokra, minthogy „Nézz fel!”, vagy „Nézz körbe alaposabban!”.
Arra a kérdésre, hogy ilyen funkciókat láthatunk-e viszont bármikor majd a Pokémon Góban, Keslin azt felelte: „Talán. Vagy egy másik játékban használjuk fel ezeket. Nem vagyunk egyjátékos csodák.”