Média

Nagyon rákapcsolt a Condé Nast Digital

condé nast digital
condé nast digital
A Glamour, a GQ , a Vogue és a Wired kiadójának digitális részlege 40 százalékkal növelte árbevételét egy év alatt. Főleg a programmaticnak és a videós felületeik sikerének köszönhetően nőttek ekkorát.

A kiadó a szép üzleti eredményt főleg a programmatic típusú bevételek bővülésének és a kreatív megoldásoknak köszönheti.

A Condé Nast Digital 2015-ben minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektetett a videókra, ennek köszönhetően az idén júniusban elindított Vogue Video csatornájukat 16 milliószor nyitották meg, míg az Alexa Chunggal készített sorozatuk több mint 1,24 milliós nézőtáborral büszkélkedhetett – írja a Campaign.

A vállalat a jövő évben további videós felületek elindítását is tervezi, így elindulhat a GQ Video, a Glamour video és a Wired Video is.

– Tapasztalataink alapján számtalan ügyfelünk szereti a programmatic felületek nyújtotta kényelmet – nyilatkozta Wil Harris, a Condé Nast digitális üzletágának vezetője, aki szerint a jövőben egyre inkább meghatározó lesz az automatizált rendszereken zajló hirdetésértékesítés. Épp emiatt a Condé Nast nagy hangsúlyt helyez erre a területre, így például megnövelték a programmatic felületen a hirdetők számára közzétett adatok mennyiségét.

Wil Harris hozzátette, hogy a videós sikereiket látva jó döntésnek bizonyult, hogy leigazolták Danielle Bennison-Brownt a videós terület igazgatójának és Adam Day Lewint kreatív igazgatónak. A páros olyan ügyfelek kampányain dolgozhatott, mint a Bally, a Cartier, az Universal Pictures, az Intel, a Visa, a Tudor, a Microsoft és a Netflix.
Harris azt mondta, hogy olyan kreatív megoldásokat ajánlottak fel a hirdetőpartnereknek, amivel túl tudtak lépni egy microsite keretein, és teljesen integrált natív hirdetési kampányokat tudtak megvalósítani, amelynek része volt a közösségi média, és natív megjelenések megjelentetése különböző weboldalaikon és szerkesztőségi felületeiken.

Amikor a Campaign arról érdeklődött, hogy a digitális bevételek hogyan alakultak a Condé Nast többi bevételéhez képest, a cég egyik szóvivője azt mondta, hogy a digitális terület jelentős részben járult hozzá a cég növekvő profitjához, amire a rendezvényekből, oktatásból és más új területekből származó bevételek is kedvezően hatottak.
A szóvivő hozzátette, hogy emellett a hagyományos bevételek is fontosak maradtak, de konkrét számokat nem volt hajlandó elárulni.

Európában felpörög a programmatic

A Condé Nast digitális részlegének eredményei is alátámasztják, hogy nem tévedett Thomas Schriber (Google) és Alison Fennah (IAB Europe) közös tanulmánya, amely arról írt, hogy a programmatic típusú bevételek egyre inkább fontossá válnak a médiavállalatok számára. Európában már a kiadók 40 százaléka automatizált kereskedési felületeken keresztül szerzi a digitális reklámbevételeinek legalább a 20 százalékát, és számtalan vállalat számára válik kulcsfontosságú területté a programmatic.

Egyébként a programmatic Magyarországon is terjedőben van. Néhány napja jelentették be, hogy újabb tagok csatlakoztak a HOPPex-hez, az idén nyáron elindított  prémium programmatic piactérhez, ahol automatizált felületen keresztül lehetséges digitális hirdetési felületeket vásárolni. A három alapító, a CEMP, a Central Médiacsoport és az Origo Media felületei mellé bekerült a rendszerbe a Marquard Media, a Webbeteg Csoport és a Brand & Standard Capital médiaportfóliója is. A HOPPex-hez eddig csatlakozott kiadók havi 4,3 milliós látogatói bázisukkal már elérik a hazai internetezők 83 százalékát, a látogatók által generált havi összes oldalletöltés pedig már 1,3 milliárd közelében jár.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik