Az elmúlt egy évben rengeteg szó esett a Dunakorzón álló Sofitel hotelről, hiszen az 1982 júniusában, a MALÉV és a Pannónia Szálloda- és Vendéglátó Vállalat közös projektjeként, Átrium néven megnyílt szálloda felújítási projektje másfél évvel annak bezárása után, 2022 májusában a kormány által előszeretettel osztogatott kiemelt státuszt kapott, bővítve a beépítési határokat, illetve megkönnyítve a teljes folyamatot.
Rövidesen arra is fény derült, hogy az épület tulajdonosa a kormányhoz évről évre egyre több szállal kötődő milliárdos, Jellinek Dániel Indotek-csoportja, sőt, a látványterveket is publikáltuk, amik egyértelműen mutatják:
A Zalaváry Lajos tervei nyomán született épületet végül a miniszterelnökkel jó barátságot ápoló Garancsi István Market Építő Zrt-je kezdte bontani, ami eltüntette a homlokzat egyediségét adó üvegfelületeket, sőt, Horváth Ernő (1883-1943) 1911-ben épített, Budapest felett elsőként átrepülő Horváth III/A. jelű monoplánjának másolatát is ismeretlen helyre vitték a belső udvarból.
Az előbb a Magyar Építőművészek Szövetsége, majd tizenkét Kossuth-díjas építész által ellenzett folyamat zavartalanul folyt tovább, idén márciusban azonban kiderült, hogy a Gellért Szálló után ez az épület is a miniszterelnök veje, az orbánhegyi kiserdőt is letaroló Tiborcz István köreibe került.
A tervek lényegén mindez persze nem változtatott, bár a homlokzat az átalakítást követően vágyott képét a 24.hu információi szerint épp finomítják, hogy jóval kisebb hatása legyen a Duna-parti látképre.
Fény derült azonban egy eddigi rejtélyre is:
ami a Budapest belvárosa felett elsőként átrepülő gép pontos, de működésképtelen másolata.
A Közlekedési Múzeum pénteken kora délután megjelent Facebook-posztja szerint azt a BDPST Ingatlanfejlesztő Kft., illetve a SOF-11SB OperatingCo Kft.
így rövidesen talán egy időszaki kiállításon is bemutatkozhat majd: