A Kossuth-díjas Maurer Dóra kiállítása a londoni Tate Modernben 2019 augusztusában nyílt, és elvileg egészen július 5-ig még helyet kapnak a képei a múzeumban. A konceptuális művész most a Spektrum Home művészettel foglalkozó műsorában, a Minden pénzt megérben beszélt a munkásságáról. Elmondta, hogy ő sohasem gondolkodott azon, hogyan tehetne szert világhírnévre, egyszerűen dolgozott, és kiállított, ahol lehetett, illetve aki írt neki, annak válaszolt.
A londoni tárlaton a 82 éves Maurer Dórától harmincöt művet állítottak ki, részben a Tate, részben magánemberek gyűjteményéből. A kiállítás a művész sokszínűségét mutatja be a grafikáitól, festményeitől a fotóin, fotó alapú konceptuális művein át a filmjeiig. Maurer a rendszerváltást megelőzően a független művészeti színtér meghatározó alakja volt az Artportal összefoglalója szerint, és a hetvenes évektől fordult a fotó és a konceptuális művészet felé. Erősen foglalkoztatják a geometriai rendszerek, a matematikai szemlélet és a logika, a leghíresebb művei ezeken alapszanak. Tavaly például a Quasi-kép, töredék című művét 45 ezer fontért, azaz közel 20 millió forintért vették meg egy londoni árverésen.
Nem gondolkozom azon, mennyit érek. Előfordult, hogy egy izraeli házaspár több művemet is szerette volna megvenni, de nem tudtam nekik árat mondani, így megnéztem egy régi füzetemben, mit mennyiért vittek el eddig. Volt egy olyan, amihez annyi volt írva, hogy 800 E, amiről én azt gondoltam, nyolcszáz euró (~283 ezer forint), így ezt az összeget mondtam, de az bizony 800 ezer forint volt
– szemlézte a műsorban elhangzottakat a Blikk.
Kiemelt kép: Czimbal Gyula / MTI