„Természetesen mindig lehet még fejlettebb és összetettebb rendszereket létrehozni, de valójában a kérdés már jó ideje nem az eszköz és az infrastruktúra megléte. Mára sokkal inkább előtérbe került, hogy milyen valóban hasznos célra tudjuk ezeket az új lehetőségeket használni. Nem véletlen, hogy egyre terjednek az olyan fejlesztési irányok, melyek éppen a társadalmi hasznosság oldaláról közelítik az infokommunikáció felhasználását. Gondoljunk csak az okosvárosok innovatív megoldásaira vagy az e-kormányzás részeként nyújtott új lehetőségekre” – fogalmazott az Invitech Megoldások Zrt. nagyvállalati és kormányzati igazgatója a Digital Hungary-nek adott interjújában.
Marton László szerint egy nagyon érdekes trend látszik kibontakozni. Mára ugyanis már nem is feltétlenül az jelenti a legnagyobb kihívást egy nagyvállalat számára, hogy belső IT-rendszereiket a gyorsan változó technológiai követelményekhez igazítsák. Hanem ma már sokkal inkább az a kérdés, hogy miként teszik ezeket alkalmassá arra, hogy képesek legyenek kiszolgálni a saját ügyfelektől viharos tempóban érkező új elvárásokat, vagyis a „digitális rohamot”.
„Ma ügyfélorientáltnak lenni egy nagyvállalatnak elsősorban abból a szempontból kihívás, hogy a digitalizáció adta új lehetőségek be kell, hogy épüljenek a cég saját rendszereibe. Ebből a szempontból egy vállalat dolgozói is ügyfélnek számítanak. Ha meg akarja az adott társaság tartani a jó munkaerőt, akkor az irodában is biztosítani kell számára mindazt, amit otthon is elér. Összességében úgy gondolom, a cégek többsége még adós a jó válasszal mindezekre, kiváltképp idehaza” – fejtette ki Marton László.
„A jó irány természetesen az olyan korszerű vállalati megoldások okos, rendszerszintű bevezetése, mint a felhő, a social IT, a Big Data vagy az IT Security. De mindezek a bűvszavak nem jelentik azt, hogy alkalmazásuk önmagában már megoldást jelentene. Ezek az új lehetőségek csupán eszközök arra, hogy a cégek úrrá legyenek a feléjük irányuló elvárásokon. Mindenesetre bőven van hová fejlődni, hiszen például Nyugat-Európában a vállalatok 25 százaléka, nálunk viszont csak 8-10 százaléka használ felhőalapú technológiát. E lemaradásunkat persze előnnyé formálhatjuk, ha vállalataink átgondoltan kezdenek beruházásokba ezen a területen” – tette hozzá az igazgató.