Pénzügy

Új trükkel verik át a nyugdíjasokat a termékbemutatós cégek

Már a szén-monoxid vészjelzők, lég- és víztisztítók piacára is betörtek a nyugdíjasoknak aránytalanul drágán árusító telemarketinges és direktmarketinges cégek – írta a Víz-, Gáz-, Fűtéstechnika Szaklap

A lap szerint egyes vállalkozások házhoz beállítva CO-vészjelző berendezéseket kínálnak időseknek, a piaci ár másfélszereséért. Az is gyakran előfordul, hogy úgy beszélik rá a készülékre az időseket, hogy nem is lenne rá szükségük.

A lap szerint sok gagyi szén-monoxid-riasztó van forgalomban, és hogy nem mindegy, melyikre bízzuk az életünket. A csalók legalább jó minőségű készüléket kínálnak, nem is sokkal a piaci ár fölött. A víz- és légtisztítókkal, porszívókkal házaló cégek viszont 8-10-szeres áron, 400 ezer forint körüli összeget kérnek el a könnyen megijedő, idős emberektől!

Hogyan lehet kiszűrni ezeket a cégeket?

Óvakodjunk azoktól a cégektől, amelyeknek a honlapján minimális az információtartalom – semmi technikai leírás, ár; a mottójuk az, hogy mindent elmondanak személyesen. Erőszakosak, lehengerlők, és nem épületgépészek, mert szakemberek nem vállalnak ilyesmit.

A tisztességtelenül árusított termék lehet bóvli, lehet jó minőségű, és lehet a célnak vagy az ígéretnek meg sem felelő áru. A probléma az, hogy olyan embereket kábítanak el lózungokkal és érzelmi ráhatással, akik egyrészt nem képesek felismerni sem azt, hogy mit is akarnak nekik eladni, sem azt, hogy manipuláció áldozatai. Tehát ők rendszerint kiszolgáltatottak, az ismerethiány miatt mindenképpen, és/vagy az idős koruk miatt. Ha egészségmegőrzést vagy -javítást célzó termékről van szó, a kiszolgáltatottság halmozottan jelentkezik.

A szakemberek tanácsa az, hogy: semmiről se döntsünk azonnal, hangozzon az ajánlat bármilyen kecsegtetően vagy fenyegetően! Mindig legyen időnk átgondolni a dolgot, informálódni. Keressünk egy épületgépész szakembert, hívjuk fel a szaklapot vagy egy szövetséget.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik