Gazdaság

Lázár János döntött: új Duna-híd épülhet

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Arról jelentek meg hírek, hogy a mohácsi Duna-híd akár százmilliárdos beruházás parkoló pályára került. Csakhogy most kiderült: az építési és közlekedési miniszter megadta az engedélyt a közbeszerzési eljárás megindítására – írja a Világgazdaság.

A Mohácsi Duna-híd projektje rendelkezik a feltételes kivitelezési közbeszerzési eljárás megindításához szükséges miniszteri döntéssel – ezt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közölte a portállal. Mindez azt jelenti tehát, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter engedélyezte, hogy kiírják a tendert a sok szempontból kulcsfontossági infrastrukturális beruházásra.

Tehát ha minden jól megy, hamarosan most már valóban megjelenhet a legújabb Duna-híd közbeszerzése.

Igaz, egyelőre csak feltételesen, ami azt jelenti, hogy jelenleg nincs hozzárendelve forrás. Ez annak fényében ugyanakkor nem meglepő, hogy az elképzelések szerint a finanszírozás az uniós helyreállítási alap terhére jönne létre, aminek a kifizetéséről továbbra sincs megegyezés a magyar kormány és az Európai Bizottság között. A beruházás értékét nagyon nehéz előre megbecsülni, a lap úgy tudja, hogy könnyen százmilliárdos összeg is lehet.

Pávkovics Gábor mohácsi polgármester még az év elején nyilatkozott a Duna-híd kérdéséről. Arról beszélt, hogy amennyiben 2023 első negyedévében megtörténik a közbeszerzés kiírása, akkor a tender lefolytatása befejeződik az idén, és 2024-ben meg tud indulni az építkezés. Ha ezt tartani tudják, a mohácsi csata 2026-os, 500. emlékévére már állhat a híd.

Idestova harminc éve tervezik, hogy egyszer majd híd vezessen át Mohácsnál a Dunán. Az új híd az országos úthálózatban is kiemelt jelentőséggel bírna: kapcsolatot teremt az 51. számú főút és az M6-os autópálya között. A távlati célok között is fontos szerepet játszik, hiszen a déli országos közúti gyorsforgalmi gyűrű bekapcsolódó elemeként is funkcionálhat. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy összekötné a sugárirányú gyorsforgalmi infrastruktúra-elemeket, valamint a déli határ mentén elhelyezkedő városok (Pécs, Mohács, Baja, Szeged) ipari súlypontjait. Arról nem is beszélve, hogy a déli-délkeleti szomszédos országokból érkező teherforgalmak számára is átkelést biztosítana a folyón.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik