Kevés dologra vagyok büszkébb a BKK-ban 2010-től végzett munkánkból, mint a Budai fonódó villamoshálózat létrehozására, mely rengeteg vita és kételkedés ellenére valósult meg az óbudai 17-es villamos két irányú meghosszabbításával, egyrészt a Margit körút – Széll Kálmán tér – Alkotás utca felé (17-es), másrészt az új Margit híd alatt induló szakaszon a Batthyány tér felé a rakparti vonalakkal összefonódva (19, 41)
– írta Vitézy Dávid pénteken Facebook-oldalán.
A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint az új rendszer annyira bevált, hogy ma már talán nem is kérdés, hogy folytatni kell.
A következő ütem a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakparton új villamosvonal kiépítése a fejlődő déli területekig épülne ki, ahol egyetem (BME, ELTE) és számos irodaház (Infopark) épült tömegközlekedési kapcsolatok nélkül a kilencvenes évek óta, s ahol jelentős lakó- (BudaPart) és irodafejlesztések (a MOL Campus) zajlanak jelenleg is
– közölte a posztban.
Miután 2019-ben a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa a fejlesztés kiemelt fontosságáról egyértelmű állásfoglalást tett, a csütörtökön megjelent határozatában a kormány úgy döntött, központi költségvetési forrást rendel a tervezés folytatására és a tervek véglegesítésére.
Vitézy szerint kiemelt cél füves vágányok kiépítése, az útszakaszon található lehető legtöbb fa megmentése és a villamosnak a Déli Körvasút terveihez és új Nádorkert vasúti megállójához való illesztése, ahogy a folytonos rakparti kerékpárút megtartása is.
A vezérigazgató azt írta, körülbelül ásfél év múlva mutatják be a terveket, ekkor dönthet a fejlesztési testület az építkezés finanszírozásáról és a kivitelezés megindításáról.másfél év múlva mutatják be a terveket, ekkor dönthet a fejlesztési testület az építkezés finanszírozásáról és a kivitelezés megindításáról.
A tervezett vonalhosszabbítás a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén tárja fel az egyetemi negyedet és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gáti közparknak és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is. Itt átszállási lehetőség jön létre a meglévő 1-es villamos és a közeljövőben kiépülő Nádorkert vasúti megállóhely felé is.
Az új vonalszakaszról a Szent Gellért téren kapcsolat nyílna északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé is közvetlen összeköttetés. A pontos vonalhálózatról a BKK dönt majd, az előzetes tervek szerint mindkét irányba, a rakparton át Óbudára és a Szabadság hídon át a Deák Ferenc térre is indulna új viszonylat a Műegyetem rakparti ágról.
Kiemelt kép: Ivándi-Szabó Balázs/24.hu