Hétfőn hozták nyilvánosságra az Agency Toplist névre keresztelt iparági felmérést, amely pénzügyi és reputációs szempontokat is figyelembe véve rangsorolta a reklámszakma hazai ügynökségeit.
A Rogán Antal szomszédjaként elhíresült Csetényi Csaba Affiliate Network Kft.-je 506 millió/fő, Kuna Tibor Trinity Communications Kft.-je 331 millió/fő teljesítménnyel lett dobogós, de nekik sem kell szégyenkezniük, hiszen a nemzetközi felmérések alapján mintegy 200 ezer euró a vállalkozások uniós átlaga, vagyis egy alkalmazott egy év alatt nagyjából 60 millió forintnyi árbevételt produkál.
A New Land Media messze megelőzött mindenkit a legutolsó lezárt üzleti év nettó árbevételével is. A cég egymaga kasszírozta a top 20-ba tartozó ügynökségek összárbevételének negyedét. A performance rating kategória szerint a 20 legnagyobb magyar ügynökség 2017-ben közel 93,7 milliárd forintos forgalmat bonyolított, amiből a Balásyék részesedése 25,8 milliárd volt.
Az állami kommunikációs feladatokkal összefüggő tendereken öt ügynökség szerepel rendszeresen sikerrel: a New Land Media, a Trinity Communications, az Affiliate Network, a Network 360 Reklámügynökség (HG 360) és a Lounge Design Kft. Ők együtt 59 milliárdot forgalmaztak, ami 63 százaléka a vezető cégek összbevételének.
A reklámügynökségi bevételek alakulását alapvetően meghatározza a média tulajdonosi szerkezetének jelentős mértékű politikai polarizációja, ám ez az elsöprő túlsúly egyáltalán nem tükröződik a szakmai sikerek terén.
A reputáció kategóriában egyik kormány által favorizált ügynökség sem került be az első 15 közé.
Ebben a kreatív- és hatékonysági mutatóba a reklámfesztiválokon elért eredményekből, valamint az adott vállalat reklámegyenértékéből (AVE: Advertising Value Equivalency) kiszámolt pontok alapján rangsorolták a cégeket. Az első három helyre a Republic Group, a White Rabbit és Isobar Budapest került.