Belföld

Van egy magyar cég, ahol elvileg még a titkárnő is kétmilliárdot termel

Az Európai Unióban bárhol megirigyelhetik a New Land Media Kft. tavalyi teljesítményét. A kormányzati hirdetéseket és plakátokat gyártó reklámcég papíron az uniós termelékenységi átlag 33-szorosát teljesítette 2017-ben. A brutális termelékenységi adat mutatja, mire képes egy cég, ha igazán jóban van a kormányzattal.

Hétfőn hozták nyilvánosságra az Agency Toplist névre keresztelt iparági felmérést, amely pénzügyi és reputációs szempontokat is figyelembe véve rangsorolta a reklámszakma hazai ügynökségeit.

Az efficiency rating összesítésből derült ki, hogy Balásy Gyula cége nem csupán magyarországi viszonylatban villantott nagyot tavaly. A kapacitáskihasználtsági mutatót az éves nettó árbevétel és az állományi létszám alapján számolták ki. Ez alapján a New Land Media minden egyes alkalmazottjára közel 2 milliárd, egészen pontosan 1 985 386 923 forintos bevétel jut.

Fotó: New Land Media

A Rogán Antal szomszédjaként elhíresült Csetényi Csaba Affiliate Network Kft.-je 506 millió/fő, Kuna Tibor Trinity Communications Kft.-je 331 millió/fő teljesítménnyel lett dobogós, de nekik sem kell szégyenkezniük, hiszen a nemzetközi felmérések alapján mintegy 200 ezer euró a vállalkozások uniós átlaga, vagyis egy alkalmazott egy év alatt nagyjából 60 millió forintnyi árbevételt produkál.

A New Land Media messze megelőzött mindenkit a legutolsó lezárt üzleti év nettó árbevételével is. A cég egymaga kasszírozta a top 20-ba tartozó ügynökségek összárbevételének negyedét. A performance rating kategória szerint a 20 legnagyobb magyar ügynökség 2017-ben közel 93,7 milliárd forintos forgalmat bonyolított, amiből a Balásyék részesedése 25,8 milliárd volt.

Csetényi Csaba
Fotó: Neményi Márton / 24.hu

Az állami  kommunikációs feladatokkal összefüggő tendereken öt ügynökség szerepel rendszeresen sikerrel: a New Land Media, a Trinity Communications, az Affiliate Network, a Network 360 Reklámügynökség (HG 360) és a Lounge Design Kft. Ők együtt 59 milliárdot forgalmaztak, ami 63 százaléka a vezető cégek összbevételének.

A reklámügynökségi bevételek alakulását alapvetően meghatározza a média tulajdonosi szerkezetének jelentős mértékű politikai polarizációja, ám ez az elsöprő túlsúly egyáltalán nem tükröződik a szakmai sikerek terén.

A reputáció kategóriában egyik kormány által favorizált ügynökség sem került be az első 15 közé.

Ebben a kreatív- és hatékonysági mutatóba a reklámfesztiválokon elért eredményekből, valamint az adott vállalat reklámegyenértékéből (AVE: Advertising Value Equivalency) kiszámolt pontok alapján rangsorolták a cégeket. Az első három helyre a Republic Group, a White Rabbit és Isobar Budapest került.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik