A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke a Klubrádióban beszélt erről. Szerinte a fuvarozócég akkora kapacitással üzemel, hogy azt lehetetlen pótolni a honvédség közreműködésével. Ráadásul ha ez megoldást jelentene, már a korábbi munkabeszüntetések alatt alkalmazták volna.
A korábbi nagy sztrájkokat alapul véve, ha nem működik a tömegközlekedés, az emberek leleményére van bízva, hogyan jutnak el munkahelyükre, az iskolákba, vagy éppen haza. Korábban sokan választották a biciklit, mint legolcsóbb közlekedési eszközt, illetve aki tehette, motorra pattant vagy autóba ült. Népszerű volt az úgynevezett telekocsi, vagyis az egyfelé közlekedők egy autóba ültek.
Először mindenki az ismerősét, rokonát fuvarozta, majd erre internetes oldalon egész mozgalmat hoztak létre, a Facebookon és más oldalakon beszélték meg akár ismeretlenek is, ki kivel ül egy autóba. A taxitársaságok is nagy hasznot húztak a sztrájkokból, teljes kapacitással üzemeltek ilyenkor. Várhatóan ismét népszerű lenne a kisbuszos iránytaxi is.
A BKV-nál működő szakszervezetek két, a közelmúltban tartott tüntetésükön nyilvánvalóvá tették, hogy ha az új kollektív szerződés a cég szándékai szerint valósul meg, vagyis 20-30 százalékos bércsökkentés vár a dolgozókra, akkor nem marad más eszközük, mint a munkabeszüntetés.
Atkári: Orbánt nem érdekli Budapest, a BKV
Ezt állítja a Magyar Narancsnak adott interjúban Atkári János volt főpolgármesteri tanácsadó. „Amivel a kormány a legkevesebbet foglalkozott – állítom, öt percnél nem többet –, az a főváros gazdasági helyzete” – mondta Atkári János. Szerinte nem kizárt, hogy hamarosan összeomlik a BKV. A kabinet fel sem méri, mekkora a baj, így azt nem is tudja orvosolni. Szerinte a kérdés felületes kezelése csődöt okozhat, ami az uniós pénzeket és az IMF-hitelt is veszélybe sodorhatja.
Az év elején távozott főpolgármesteri tanácsadó úgy számol, évi legkevesebb 100 milliárdos támogatás kellene a közlekedési vállalatnak – számolt Atkári, aki szerint az április végén lejáró közszolgálati szerződést a BKV-nak és a fővárosnak úgy kell megkötnie, hogy a szolgáltatások mellé a forrást is oda kell rendelni.
Arra a kérdésre, hogy miként kell elképzelni a BKV csődjét, nagyon egyszerűen válaszolt. „Se metró, se villamos, se busz, se más” – mondta. Atkári szerint a csőd után nem jelent az sem megoldást, ha egy állami tulajdonú cég veszi át az irányítást. A most meglévő kockázatok akkor is fenn fognak állni, és azzal sem oldódik meg semmi, ha „kicsinálják” Tarlóst, a felelősség úgyis a mindenkori kormányzaté.