Megosztok, tehát vagyok – Szakértői kérdések és válaszok a közösségi médiáról címmel újabb, a social media világával foglalkozó könyvet publikált Klausz Melinda „közösségi média nagykövet”, aki legutóbb A közösségi média nagykönyve címmel írt a témáról gyakorlatias könyvet, és akinek egyébként a tavalyival együtt már 6 különböző altémájú közösségi média könyve jelent meg az internetbiztonságtól a közösségi média konfliktuskezelésen át a mérésig. Néhány könyve több felsőoktatási intézményben kötelező irodalom.
A mostani kötet olyan kérdéseket feszeget, hogy vajon valóban szabadon használhatjuk-e a közösségimédia-felületeket, mit tud rólunk a Facebook és a Google, hol hagyunk digitális lábnyomokat, miért követnek minket a hirdetések? A könyv foglalkozik az internetes zaklatással, az adatlopásokkal és arra is igyekszik választ adni, mikortól tekinthető internetfüggőnek a gyerek, illetve miért ragaszkodnak ennyire a fiatalok a közösségi médiás felületekhez. A könyv foglalkozik azzal is, hogy létezik-e digitális hagyaték, azaz mi történik halálunk után a neten hagyott információkkal, illetve feszegeti azt a kérdést is, hogy vajon a közösségi média felhasználói mennyiben tekinthetők árucikknek. Szóba kerülnek a jelenlegi legfontosabb trendek, például a Facebook Live (Élő), a virtuális valóság (VR) megoldások, illetve az álhíreket közlő oldalak, a Big Data és a csevegőrobotok is.
Klausz Melinda az ember életszakaszain keresztül mutatja be az új technológia jelentette kihívásokat, betegségeket, problémákat és megoldási módszereket. Esettanulmányokon és tippeken keresztül visz végig az adatvédelemtől a közösségi média stressz-szindrómán, az internetes zaklatáson át a like-csalásokig és a generációk közötti különbségek bemutatásáig. A könyv egyes fejezeteit különböző iskolai feladatok egészítik ki.
A 374 oldalas, a Líra-csoporthoz tartozó Athenum kiadó által gondozott kötet szerzője a kozossegi-media.com vezetője, a Nők Lapja Café többszörös VIP bloggere. 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel. A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának marketingvezetőjeként még az iWiW és MyVIP felületeken kommunikált először cégként, majd 2008-ban indította első blogját, és 2009-ben adta fel élete első Facebook-hirdetését. Klausz emellett a Nők Lapja Cafe közösségi média tanácsadója, közösségi média tréningeket tartott a Buddha Bár Hotel, a Líra Könyvkiadó, a Centrál Médiacsoport, a Zeneipari Hivatal, a Katedra Nyelviskola, a Pannon Lapok Társasága és az MTD Hungary munkatársai részére, illetve olyan kis és nagy márkák közösségi média kommunikációjával foglalkozott mint például a Liquid Lunch, Balatonalmádi város, Veszprémi Egyetemi Napok, a budavári Palotában megrendezett Édes Napok Csokoládéfesztivál. Alkalmazásokat fejlesztett többek között a Man at Work, a Tornai Pincészet vagy éppen a Veszprémi Programiroda részére. A Klausz által alapított és vezetett Klausz Social Group kétszer is elnyerte a Magyar Marketing Szövetség szakmai elismerését, a „Marketing Gyémánt” védjegyet. Klausz jelenleg is több fesztivál és rendezvény közösségimédia-kommunikációját látja el, valamint tanít a Metropolitan Egyetem posztgraduális képzésein, a Marketing Szövetség kurzusain és saját vállalkozásán belül.
Klipet is készített
A közösségimédia-specialista Klausz egyébként DJ-ként is ismert. Az idei április azért is mérföldkő az életében, mert a napokban jelent meg első albuma, a Social Life első klipje azonos címmel.
Célom, hogy megismertessem az embereket a közösségi média területeivel, és bővítsem zenei műveltségüket. Tudjuk például, hogy Bob Marley előtt volt Max Romeo, vagy hogy van olyan műfaj, hogy skinhead-reggae? A marketing területén szeretném megmutatni, hogyan használjuk okosan és tudatosan a közösségimédia-felületeket. Számomra a marketing és a zene egyaránt szerelem
– mondta Klausz Melinda.