Tech

Kinyírja a reklámokat a szupergyors új böngésző

Rátfai Gábor
Rátfai Gábor

újságíró. 2016. 01. 26. 12:00

Úgy szabadulhatunk meg a reklámoktól, hogy cserébe reklámokat kapunk, de a sebesség akár 60 százalékkal is gyorsulhat. Ide vele vagy nem?

A különböző internetes oldalakon felbukkanó reklámok sokakat idegesítenek teljes joggal, hiszen lassítják a működést, ráadásul olyanok is bőséggel akadnak köztük, melyek betöltik a teljes képernyőt, és egy darabig emiatt nem jutunk hozzá az óhajtott tartalomhoz. A Brave nevű új böngésző magától kiiktatja ezeket a kéretlen hirdetéseket, ezzel akár hatvan százalékkal is gyorsítva a szörfözés sebességét.

A Brave annak a Brendan Eich-nek a munkája, aki a JavaScript alkotója, valamint társalapítója és egykori vezérigazgatója a Mozillának, ám 2014-ben otthagyta a céget azért, mert komoly bírálat érte egy diszkriminatív megjegyzéséért. A melegházassággal kapcsolatos kritikáját most ne is feszegessük, valaki lehet korlátolt ilyen téren, de közben meg jó szakember is egyben, szóval maradjunk annál, hogy tech-téren mit tesz le mostanában az asztalra. Az új böngészőről már korábban is beszélt, akkor azt mondta, hogy minden eddiginél gyorsabb lesz, mostanra pedig világos lett, hogy ezt leginkább a reklámok eltakarításával éri el, így megszabadulunk az olyan “rossz” hirdetésektől, melyek hátrányosan érintik a sebességet, és a személyes adatainkra támadnak.

Van azonban egy trükk a dologban, mégpedig az, hogy a Brave valóban kicsinálja a tolakodó, mindenütt jelenlévő reklámokat, cserébe viszont tesz a helyükre más hirdetéseket, de csak olyanokat, amelyek megfelelnek egy speciális szabványnak, így nem lassítják a működést, és nem használnak olyan trackereket, melyek nagyon rámennének a személyes érdeklődésünkre, adatainkra. Az új böngésző jelenleg fejlesztői verzióban érhető el Windowsra, OS X-re, iOS-re, Androidra, valamint Linuxra, és bárki feliratkozhat a kipróbálásra, de időbe fog tartani mire megkapja.

Amennyiben a Brave valóban jól működik, és megszeretik a felhasználók, nagyon érdekes lesz majd, hogy mit lép a Facebook és a Google, hiszen nekik (és még egy csomó más szolgáltatónak webes magazinnak és portálnak) a reklámokon alapul a teljes működése, és vélhetően nem lenne széles a mosolyuk, ha valaki ebbe megpróbálna belekavarni.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.