Média

Külföldön terjeszkedik a Central Médiacsoport

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 09. 26. 12:18

Korábban a témában:

Több fontos iparági bejelentést is tett Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa és vezérigazgatója a Siófokon zajló Internet Hungary 2017 konferencia egyik délelőtti előadójaként kedden. A tulajdonos-vezérigazgató előadása kezdetén felidézte, hogy éppen egy évvel ezelőtt, ezen a konferencián tették meg azt a bejelentést, ami alapján az RTL Magyarország 30 százalékos tulajdonrészt szerzett volna a Central Digitális Médiában, mely olyan termékeknek a kiadója többek között mint a 24.hu, az nlcafe.hu, a vezess.hu, a startlap.hu. A két cég közösen kívánt erősíteni a digitális médiaszegmensben, az ügyletet azonban az NMHH Médiatanácsa megakadályozta.

Megváltozott piaci helyzet

A Médiatanács lépése miatt, és mivel időközben folytatódott, sőt tovább erősödött, hogy a magyar médiapiacot kormányközeli személyek  uralják el, Varga mostanra egy megváltozott piaci környezetet lát. Varga és a Central-csoport ezért az új piaci helyzethez igazodó új stratégiát dolgozott ki, melyben kulcsfontosságú szerep jut a digitális területnek, ugyanis minden fontosabb mutató alapján e szegmensben lehetséges a legnagyobb növekedés. Varga azt mondta, a Central terjeszkedni készül e területen, amihez folyamatosan új piacokat keres, ahol megjelenhet. Varga lehetséges célpontként említette a Magyarországhoz közeli lengyel, cseh és a szlovák piacokat. Az üzletember ezt azzal magyarázta, hogy az említett országok piaci mérete, kedvező gazdasági mutatói, illetve a hasonló gondolkodás segítheti az e piacokon való erősítést. Még akkor is, ha például Lengyelországban épp egy olyan médiatörvény készül, mely az oroszhoz hasonlóan korlátozni kívánja a külföldi médiabefektetők jelenlétét. Varga szerint azonban a magyar piac mostanra már annyira edzetté tette őt, hogy a lengyel környezet szinte már semmiség ehhez képest.

Nosalty, a faltörő kos

Varga egyébként a legtöbbet épp a lengyel piacról beszélt. Szavai alapján arra lehet számítani, hogy a Central által idén nyáron megvásárolt és a Central csapatába integrált Nosalty például a lengyel digitális médiapiacon is megjelenik.

A Nosalty lesz a faltörő kos, velük indulunk el a külföldi terjeszkedés felé

– mondta a Central vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy nem csak gasztróban gondolkodik a külföldi terjeszkedés kapcsán.

Varga ezenkívül megemlítette, hogy a Nosaltyn kívül a Central digitális portfóliója nemrégiben kibővült a rangado.hu nevű futball tematikájú oldallal is, mely a 24.hu ernyője alá került be, és remekül teljesít. Hamarosan nyilvánosan is elérhető lesz ezenkívül a G7 nevű oldal is, mely egy gazdasági tematikájú portál lesz.

Láttuk mi történt a VG-nél és a Figyelőnél, és azt, hogy emiatt a gazdasági döntéshozóknak milyen nagy igénye lett egy új hiteles oldalra, ahol számukra fontos, hasznos véleményeket, információkat találhatnak. A G7 ezenkívül szeretné érthetővé tenni a gazdasági eseményeket a szélesebb célközönség számára is

– tette hozzá.

Varga a közelmúltbeli üzleti lépések közül a Nosalty megvásárlását nevezte a legfontosabbnak, mivel úgy gondolja, hogy a Nosalty alkalmas arra, hogy a Central erős női célközönsége számára egy új értékes tartalmat nyújtson. Az előadás második részében színpadra is invitálta a vezérigazgató Zalai Ágnest, a Nosalty vezetőjét is, aki azt mondta, máris számos előnyét látják a Centrallal való együttműködésnek. Ilyen előny többek között, hogy a Central és a Nosalty közös tudásbázisból merítkezhet, illetve a termékek egymást erősíthetik. Továbbá olyan eszközöket, megoldásokat is használhat a Nosalty, ami segíti a Nosalty további növekedését.

A kétnapos, idén már tizennyolcadik alkalommal megszervezett Internet Hungary ma vette kezdetét Siófokon, a rendezvényen szó esik fintechről, az 5G-ről, vagy a jövőre életbelépő új szabályozókról, a GDPR-ről és a PSD2-ről is. Terítékre kerülnek az online videók, a közösségi média trendek, és az úgynevezett szélessávú szórakoztatás témája is. A rendezvény alatt öt teremben, több száz hazai és számos külföldi előadótól hangzanak el előadások. A szervezők több mint kétezer résztvevőt várnak a helyszínre.

Az előadások sorát Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának elnöke nyitotta meg, aki a médiaszabályozás jelentőségéről és elveiről beszélt. A következő előadó Christopher Mattheisein, a Magyar Telekom vezérigazgatója volt, aki az 5G mobiltechnológia nyújtotta lehetőségekről beszélt.

Lantos Csaba, a kórház tulajdonosa beszél a felújított Róbert Károly Magánkórház sajtótájékoztatóján 2016. január 15-én. A 4000 négyzetméter alapterületű kórházat másfél év alatt újították fel. MTI Fotó: Bruzák Noémi
Kiszállt a portfolio.hu és a penzcentrum.hu egyik tulajdonosa
Néhány nappal ezelőtt eltűnt Lantos Csaba bankár a gazdasági hírportálok mögül, melyeknek így már csak két tulajdonosa maradt: Bán Zoltán és Balogh Gabriella.
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.