Média
HírTV

Második G-nap Simicska tévéjénél

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 02. 01. 06:03

Megismétlődni látszanak a két évvel ezelőtti események Simicska médiacégénél. Megközelítőleg 20 fő távozott szinte egyszerre a HírTv-től, hogy a Mészáros Lőrinc felcsúti gázszerelő-médiavállalkozó új csatornájához nyergeljenek át a beígért magasabb fizetésért, és mert attól tartottak, hogy a kormány hamarosan ellehetetleníti jogi eszközökkel a HírTV működését, vagy hogy Simicska nem fogja tovább működtetni a csatornát 2018 után.
Korábban a témában:

Megismétlődni látszanak a két évvel ezelőtti G-nap eseményei az Orbán Viktorral több évtizedes barátságának 2015-ben látványos módon véget vető  Simicska Lajos médiaportfóliójába tartozó HírTV-nél.

Egyesek máris második G-napot emlegetnek.

Az első G-napon ugyanis egyik pillanatról a másikra lépett le rengeteg ember a HírTV-től (többségük a közmédia éppen akkor hírcsatornává átalakuló M1 hírcsatornájára ment át), valamint a Magyar Nemzettől (a nemzetesek főleg az azóta Magyar Időkre átkeresztelt és nyíltan kormánypártivá alakított Napi Gazdasághoz mentek), illetve Simicska Lajos más médiaérdekeltségeitől, például a Lánchíd Rádiótól, de még a Class FM-től és a Music FM-től is voltak távozók. Most is valami hasonló történik.

Most 18-an mentek el eddig

A 24.hu információi szerint eddig 18 ember mondott fel és szinte egyidejűleg a Simicska Lajos médiaportfóliójába tartozó HírTV-nél a közelmúltban. Főleg operatőrökről, technikusokról van szó.

A távozók szinte kivétel nélkül a felcsúti gázszerelő-médiavállalkozó, Mészáros Lőrinc által tavaly Széles Gábortól megvásárolt, és nem sokára a Gyárfás Tamás-féle egykori Napkelte tévéstúdiójában megújuló technikai hátterű, körülbelül 0,1 százalékos közönségarányú, egyébként veszteségesen üzemelő Echo TV-hez mennek át.

Magasabb fizetés és rémisztő kijelentés viszi az embereket Mészáros Lőrinchez

A távozókat a mi forrásaink szerint jóval magasabb fizetéssel kecsegtették, de néhányuk informálisan állítólag olyan, már-már rémisztőnek is ható jelzéseket is kapott valahonnan, hogy

a kormány a közeljövőben a HírTV jogi és különféle gazdasági eszközökkel történő ellehetetlenítésére készül, ezért nem érdemes már hűnek maradni Simicska hírcsatornájához.

A jelentős számú távozás ellenére forrásaink szerint a műsorok folytatása nem okoz gondot a HírTV-nél, ami annak is köszönhető, hogy a Híradó, valamint a Célpont és a Riasztás szerkesztőségéből egyetlen riporter sem távozott.

A HírTV hírolvasójából lett Echo TV-s vezérigazgató is bevetette magát

Úgy tudjuk, hogy az Echo TV-től Farkas Boglárka (ő korábban a HírTV-nél volt hírolvasó), valamint Szikszai Péter, a 2015-ös, első G-napkor a Hír Televíziótól távozó vezérigazgató-helyettes mint Mészáros Lőrincné helyettese tárgyal az átcsábítandó munkatársakkal. Nekik mesés összegeket kínálnak fel.

Tömeges felmondásokkal működési gondokat okozni

Egy HírTv-s forrásunknak egyébként az volt a meggyőződése, hogy a távozók névsora alapján az Echo TV-nek nem is igazán az lehet a célja, hogy egy jó tévét építsenek az Echo TV-ből, hanem inkább az, hogy a G-nap második évfordulójára időzített tömeges felmondásokkal a HírTV-nél működési gondokat okozzanak. Ilyen problémák azonban egyelőre nincsenek, annál is inkább, mert tudomásunk szerint több mint egy tucatnyi új kollégával máris megállapodott a Simicska-féle hírcsatorna vezetősége, vagyis nem csak mennek, de érkeznek is munkatársak a televízióhoz.

Nem azzal van a probléma, hogy néhányan elmennek, hanem azzal, hogy milyen stílusban teszik ezt egyesek. Akik maradnak, azok szabadon döntenek, mert szabad emberek. Akik meg most gyáván megfutamodnak, azoknak fogalmuk sincs arról, hogy mi a valódi újságírás lényege

– mondta el megkeresésünkre az egyik hírtévés szerkesztő. Egy másik HírTV-s forrásunk viszont ennél megértőbb volt a távozókkal szemben. Azt mondta, meg kell érteni, hogy ha valakinek 50-100 ezer forint fizetéssel többet ígérnek, akkor átáll, mivel az illetőnek fizetnie kell a gázszámláját és a hiteleit. Egy harmadik forrásunk pedig azt mondta, hogy a csatornánál megszokták már, hogy időnként jelentős jövés-menés is van, ebben nagy rutinjuk van már az első G-nap óta, de a hangulat szerinte pont ezért nem rossz.

A Magyar Időknél mindezt máshogy látják

A témáról egyébként a kormánypárti Magyar Időkben is cikket közöltek. Ők azt írták, hogy a sok távozás oka a Simicska által állítólag megkövetelt “180 fokos politikai fordulat”. Azt is állították, hogy már tavaly év végén bizonytalanná vált a hangulat a szerkesztőségben, amikor kitudódott, hogy Nagy Zoltán hírigazgató is a rivális Echo TV vezetőjével tárgyalt, majd állítólag Kálmán Olga érkezésének híre is sokaknál kiverte a biztosítékot. A kormánypárti lap egyébként még azt is írta, hogy a volt ATV-s műsorvezető leigazolása óta „lázadás közeli” hangulat uralkodik a Hír TV-ben.

Nekik állítólag több felmondás előtt álló Hír TV-s is azt mondta, hogy Tarr Péter vezérigazgató-helyettes nem tudott garanciát adni nekik arra, hogy Simicska Lajos a 2018-as választás után is finanszírozni fogja a tévét.

A Magyar Idők cikkével kapcsolatban azonban nem mellékes az a körülmény, hogy az azt publikáló médiumnak tulajdonosa az a Liszkay Gábor, aki a G-napon mondott le a Simicska-féle Magyar Nemzet főszerkesztéséről és adta el tulajdonrészét, és vette meg ebből a Napi Gazdaságot. Vagyis az ügyben a Magyar Idők nem tekinthető független hírforrásnak. A Magyar Idők verziójának ráadásul némiképp ellentmondani látszik, hogy a HírTV Zrt. a legutóbbi lezárt pénzügyi évben (2015-ben) nyereségesen működött. 4 milliárd forint nettó értékesítési árbevétele és 188 millió forint adózott eredménye volt. Tőkepótlásnak, tulajdonosi finanszírozásnak nem látszik nyoma.

Még nem tudni, Kálmán Olga mikor kerül képernyőre

Azzal kapcsolatban egyébként nincs hivatalos hír, hogy mikortól lehet képernyőn Kálmán Olga, mivel kedd este hiába próbáltunk erről megkérdezni Tarr Pétert, a csatorna vezérigazgató-helyettesét, ő ezt egyelőre nem kívánta elárulni a hivatalos kommunikáció indulásáig. Egy HírTV-s riportertől viszont azt hallottuk, hogy az indulásra még legalább több hetet várni kell.

Nem tartozik a HírTV a TOP50 csatorna közé

Sajnos a HírTV nézettségi adatai nem ismertek, mivel azokat nem szokták publikálni, pedig a Nielsen Közönségmérés műszerei e csatorna nézettségét is mérik. Az adatokra rálátással bíró iparági forrásaink szerint azonban a HírTV mutatói bizonyos napszakokban meghaladják az állami finanszírozású, “nemzeti hírtévéként” is emlegetett M1 eredményeit. Konkrét, ezt ténylegesen alátámasztó adatot azonban nem kaptunk.

A HírTV vételi lehetőségei egyébként a közelmúltban némiképpen elkezdtek beszűkülni, miután a PR Telecom  – a HírTV szerint jogellenesen, a kábelszolgáltató szerint viszont jogszerűen – kitörölte kínálatából a csatornát. Egy nemrégiben született ideiglenes bírósági intézkedés miatt viszont azonnal vissza kell tenni a csatornát a kínálatba. A Tarr Kft. nevű szolgáltató sem kedvezett a HírTV nézőinek akkor, amikor egy drágább csomagba tette át a csatornát idén.

Szintén Simicska médiumaival függ össze, hogy az üzletember tulajdonában lévő Magyar Nemzethez igazol a bezárt Népszabadság ismert bűnügyi újságírója.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. június 27.
ByeAlex (Márta Alex) lép fel az Élj tisztán! elnevezésű drogellenes világnapi rendezvény gálakoncertjén a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon 2015. június 26-án este.
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.