Budapest, 2017. március 20.
Utasok az M3-as vonalon közlekedõ elsõ felújított metrószerelvényen Budapesten 2017. március 20-án.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Pénzügy

OLAF-jelentés: a DBR Metró Projekt igazgatósága kétszer is javasolta a 4-es metró beruházásának leállítását

24.hu
24.hu

2017. 04. 10. 12:33

Korábban a témában:

A DBR Metró Projekt Igazgatóság 2007-ben és 2008-ban is javasolta a 4-es metró beruházásának leállítását – közölte Balogh Árpád, az igazgatóság volt vezetője a metrókorrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport hétfői ülésén, Budapesten.

Mint arról beszámoltunk, az EU csalás elleni hivatala – többek között magyar hatóságoktól kapott adatok alapján – elmarasztalta a 4-es metró beruházását. A jelentés egyik megállapítása szerint, 2006 és 2010 között a beruházás költsége 230 milliárd forintról 430 milliárd forintra nőtt.

Az OLAF közölte, nem igaz, hogy a 4-es metró ügyében csak 2010 előtt történtek súlyos visszaélések. A hivatal mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a beruházásnál, ezért az Európai Bizottság 76,6 milliárdos büntetést szabhat ki Magyarországra – közölte a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára január közepén.

Balogh Árpád, aki 2007 júliusa és 2008 szeptembere között volt megbízott projektigazgató, elmondta: 2007 végén és 2008 elején készült két szakmai anyag, amelyekben a beruházás leállítását javasolták. Ezt “a szakmailag előnytelennek tűnő” szerződésekkel, valamint “a fúrópajzs és az állomások közötti kapcsolatrendszer” bonyolultságával és szövevényességével indokolták.

Az anyagok a fővárosi vezetés elé kerültek, de mind a két alkalommal “falakba ütköztek” – közölte.

Balogh Árpád szerint a DBR Metró Projekt Igazgatóság az akkori létszámát, erőforrását és a szakmai “összeállítást” tekintve alkalmatlan volt a projekt lebonyolítására.

(MTI)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

The rescued private owned submarine UC3 Nautilus that sank on Friday 11. August, are dragged into Copenhagen Harbor 12. August 2017 by the Salvage ship Vina. The Swedish journalist Kim Wall which was on board the submarine is still missing. Owner and Captain Peter Madsen was rescued and charged with negligent manslaughter. (Foto: Jens Noergaard Larsen/Scanpix 2017)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.