A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Direkt Market Kft. megtévesztette a fogyasztókat a Csiga Elixír és a Biocaptol készítményének népszerűsítésekor. A hivatal ezért két eljárásban összesen több mint 22 millió forint bírságot szabott ki az egyébként visszaesőnek számító vállalkozásra.
Nem tudták igazolni
A cég a 2012. május 29. és 2012. december 7. között a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban és a termékek címkéjén a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről azt állította, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, kezelésére. Azt is leírták, hogy a termék reklámban ígért eredményei garantáltak és tudományosan igazoltak.
Ehhez képest a vizsgálat során benyújtott iratok (tanulmányok) nem igazolták a kifogásolt reklámállításokat. Vagyis, mint a GVH megállapította: a vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat.
Fogyás erőfeszítés nélkül?
Egy másik termékükről, a Biocaptolról szintén megtévesztő állításokat közöltek. A népszerűsítő reklámban 2011. november 8. és 2012. június 8. között azt állította a kft, hogy az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül rövid idő alatt tartós súlycsökkenést érhet el, aki alkalmazza a terméküket. Sőt, azt is „megígérték”, hogy mennyi lehet a elérhető testsúlycsökkenés várható mértéke és üteme (pl. „24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként”).
Azonban a benyújtott iratokkal ennél a terméknél sem tudták igazolni, hogy az állítások igazak lennének. Tehát szintén tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak.
Ezért összesen 22,222 millió forint bírságot szabott ki rájuk a fogyasztók megtévesztéséért a versenyhivatal..
Már nem először kaptak bírságot
Korábban szintén fogyasztó termékekkel buktak be, mert a Slim Intergra/Aha Tropic/Aha Tropic Slim terméknél szintén nem tudták igazolni, amit állítottak. Emiatt 15 millió forintos bírságot kellett befizetniük.