A kínai Tanjang-Kunsan vasúti híd a világ leghosszabb hídja – írja az IFLScience. A Peking-Sanghaj nagysebességű vasútvonal részét képező struktúra Sanghaj és Nanking között található.
A Jangce-folyóval párhuzamosan futó híd átlagos magassága 100 méter, de mivel úgy tervezték, hogy a hajók áthaladhassanak alatta, egyes részein a 150 métert is eléri.
Az építmény hossza és az alatta lévő terep változásai miatt technikailag egyszerre viadukt és ferdekábeles híd a különböző szakaszokon. A viaduktokat tornyok vagy ívek sorozata támasztja meg alulról, míg a ferdekábeles hidakat a híd fölötti tornyokból futó átlós, feszített kábelek rögzítik.
A Tanjang-Kunsan vasúti híd olyan hosszú, hogy egy alszakasza, a Langfang-Csingcsian viadukt néven ismert 114 kilométeres rész akár külön hídnak is tekinthető. Ez a szakasz ezzel a világ második leghosszabb hídja a teljes struktúra után.
A Tanjang-Kunsan vasúti hidat 2011-ben adták át mindössze négyévnyi építés után. Az építmény teljesen átalakította a térség vasúti közlekedését – a Ningpo és Csiancsing közötti 4 órás és 30 perces út például 2 órára csökkent –, emellett turisztikai látványossággá is vált.
A projekt 8,5 milliárd dollárba került, a híd több százezer tonna vasból áll, és nagyjából 11 500 betonpillér támasztja alá. A gyors építés dacára a struktúra igen biztonságos, ellenáll többek között a földrengéseknek és a tájfunoknak. A híd becsült élettartama több mint száz év.