Akit egy kicsit is érdekel a közeljövő technológiáinak társadalomra, egyénekre és elmékre gyakorolt hatása és pesszimistább megközelítése, annak nem kell bemutatni a Black Mirror sorozatot. A Twilight Zone és a legremegőbb szájszélű technoparanoia ötvözéséből megszületett epizódok kíméletlenül vetik elénk mindazt, amikről a nyugati utópikus futurizmus hallani sem akar. A hibahatár ugyanis nagyobb, mint gondolnánk, Murphy törvénye és az emberi gyengeség-felkészületlenség (főként az új technológiákkal kapcsolatban) pedig sokkal nagyobb problémákat eredményez majd, mint gondolnánk. Ezt a hozzáállást és a zsigeri paranoiát használja ki a Netflix és a MullenLowe Mediahub kreatív innovációs csapatának új kampánya, amellyel pont azokat bombázzák, akik a böngészőbe beépülő reklámblokkolókat, adblockereket használnak.
@TheNextWeb @netflix As an avid Adblock user I thought this ad was great. If more companies did ads like this, I wouldn’t need an adblocker pic.twitter.com/uOlipYMqDF
— Stephen Briles (@Steve_Briles) October 21, 2016
A hirdetésblokkolókat érzékelve az egyes weboldalak különféle módokon reagálhatnak: előfordulhat, hogy megússzuk és nem történik semmi (így tudjuk például kiszűrni a YouTube-videók mellé helyezett hirdetéseket), van olyan oldal, ami leblokkolja az oldal tartalmát és arra kér minket, hogy semlegesítsünk (ilyen például a Forbes) és van olyan – igen, most jutunk el a lényeghez -, ami egy teljesen más oldalra dob minket. A szóban forgó reklám a Slate, a Mashable és a The Next Web oldalait látogatva jelentkezik azon böngészőknél, amelyek adblockert futtatnak: tekintve, hogy a sorozat célközönsége jó eséllyel látogatja ezen oldalakat, nagy eséllyel ismerik már a Black Mirrort is, az elkötelezettséget így nincs is nagyon értelme náluk erősíteni.
A kampányszöveg azonban erős csattanóval készül: adblockerrel látogatva a fent említett oldalakat egy olyan Black Mirror hirdetést kapunk, amelyben azt olvashatjuk, hogy mi ugyan nem látjuk a hirdetést, de a hirdetés lát minket, ami tökéletes felütés ahhoz, hogy érzékenyebb és paranoidabb olvasóink zsigeri reflexből kapcsolják ki a böngészőt és terheslégzést gyakoroljanak hosszú percekig.
Amúgy nem rontanánk el feltétlenül szívesen olvasóink napját, de a többféle szerverlog meg cookiek összefésülése miatt a jól öszerakott hirdetések tényleg látnak minket. De beszélni még nem beszélnek hozzánk. Fontos kihangsúlyozni: még.