Tech

A Facebook már megint az idegeinkkel játszik

A reklámozók szerint a hang nélküli hirdetést szart sem ér. A felhasználók 80 százaléka viszont hidegrázást kap, ha akarata ellenére szólal meg valami a közösségi oldalon.

A legtöbben nem szeretjük a reklámokat az interneten, holott szinte minden ingyenesen látogatható, olvasható, használható oldal abból él, hogy a hirdetések ott vannak, és valahol ezért nem etikus a reklámblokkolók használata –  bár tény, hogy sokat gyorsíthat a működésen. A Facebook azonban kicsit szemtelenebb megoldáshoz folyamodna azért, hogy jobban eljussanak a tudatunkig a hirdetések.

Mostanság egy olyan megoldást kezdtek tesztelni, melynek a lényege, hogy a videós hirdetések nemcsak automatikusan indulnak, hanem maguktól fel is nyomják a hangot ahelyett, hogy szépen csendben maradnának.

Egy aprócska tesztet futtatunk a hírfolyamban, ahol az emberek megválaszthatják, hogy már induláskor legyen hang a videókon,

mondta a Facebook szóvivője, ami így elsőre elég ártalmatlanul hangzik. Aztán hozzátette, hogy akit zavar az automatikus hang, az a beállításoknál kikapcsolhatja, tehát ez azt jelenti, hogy elsőre akár akarjuk, akár nem, lesz hang a reklámok alatt is. “Ez a számos teszt közül az egyik, melyek arra irányulnak, hogy a Facebook videós élményét növelni tudjuk”. Hm, jó duma.

FacebookVideo

Mindamellett, hogy a Facebook egyre jobban nyomja a videós reklámokat, eddig a hanggal kapcsolatban az alapértelmezett beállítás a némaság volt, ami azt jelentette, hogy a reklámozóknak igen kreatív módon kellett megtalálniuk az utat a felhasználókhoz, és ezt valószínűleg nehezményezték. Zuckerberg és számos dolgozója azonban értelemszerűen szeretné, ha a hirdetők minél többen lennének, és ezért nem jó őket felesleges feladatok elé állítani. Mi hát a legegyszerűbb megoldás? Kicsit kitolni a felhasználóval.

Ugyanakkor a szépsége pont az a dolognak, hogy a Facebook még februárban írta egy blogbejegyzésben, hogy akkor, amikor egy reklám hangosan szólal meg annak ellenére, hogy ezt a felhasználó szeretné, ott az esetek 80 százalékában a reakció negatív lesz, úgy a reklámozó, mint a neki helyt adó platform felé. Mi marad hát egyedül? A felirat. De addig is tessék kikapcsolni a beállításoknál a hangot.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik