Média
Andy Vajna (középen), Habony Árpád (balra) és Havasi Bertalan (jobbra) társaságában

Tovább nő Andy Vajna médiabefolyása

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 03. 15. 06:58

Korábban a témában:

A napokban számoltunk be róla, hogy a kormánybiztos tulajdonában lévő TV2 Média Csoport hamarosan Spíler 2 és a Spíler 3 TV néven indít csatornákat. A március 8-án megrendezett VII. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián azonban Dirk Gerkens, a vállalat vezérigazgatója egy moziteremnyi ember előtt elárulta, hogy az év végére a mostani 11-ről 15-re nő a tévétársaság kábelcsatornáinak száma. Ebből az következik: nem is csak 2, hanem 4 újabb tévével erősít Andy Vajna 2018-ban, ezzel tovább növelve a kormánybiztos amúgy is meglehetősen jelentős befolyását a magyar médiapiacon.

Vajna már amúgy is domináns szereplője lett a magyar médiapiacnak

Andy Vajna kormánybiztosé a több mint 30 kereskedelmi rádiós frekvencián elérhető Rádió 1 hálózat, továbbá közelébe került a budapesti és a nyíregyházi Retro Rádió, övé ezenkívül a Bors, a Délmagyarország és a Kisalföld újságok kiadója, a Lapcom Zrt., ahol jelentős személycseréket hajtott végre, és a napokban a másik pályázó által újra megtámadott országos kereskedelmi rádiós pályázaton egyedüliként maradt Hold Reklám Kft. is Vajna-közeli. Vajnát 2017-ben a Marketing&Media szaklap Magyarország második legbefolyásosabb médiatulajdonosának választotta.

Egészségtelen volt, ahogy a TV2 ki volt téve a piacnak

Dirk Gerkens – a Nagyker-konferencia szervezői által küldött összefoglaló alapján – hallgatósága előtt arról beszélt, hogy korábban a TV2 Csoport kizárólag reklámbevételekből élt. Ám ez a vezérigazgató szerint nem volt egészséges, mert emiatt nagyon ki voltak szolgáltatva a piaci mozgásoknak, ezért létre kellett hozni még egy bevételi forrást. Ezek az előfizetések, és ezért indították a kábelcsatornákat.

3-mal kezdtünk, év végére lesz 15.

Gerkens azt is mondta, az új csatornákkal együtt gyakorlatilag a piac valamennyi szegmensét lefedi majd a médiavállalat.

Dirk Gerkens beszél a VII. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián
Dirk Gerkens Jagodics Ritának válaszol a VII. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián

A közösségi média nem fenyegeti a tévét

A konferencián Gerkens arról is szólt, hogy szerinte a közösségi média nem jelent fenyegetést a tévétársaságokra, és azok a rohamosan átalakuló médiafogyasztási szokások ellenére is megtalálják majd a helyüket, legfeljebb más felületeken és másként fogják eljuttatni a tartalmaikat a nézőkhöz.

Group of multicultural friends using smartphone outdoors - People hands addicted by mobile smart phone - Technology concept with connected men and women - Shallow depth of field on vintage filter tone
Sok időt töltenek a magyarok a közösségi médiával
A magyar netezők legjellemzőbb médiafogyasztási platformja lett a social media, de a tévénézésre és online hírportálok látogatására fordított idő is jelentős maradt, derül ki a legfrissebb kutatási adatokból.

A tévé még mindig életben van és bőven életben is marad

– jelentette ki a TV2 vezére. Arra a kérdésre, hogy megéri-e még 2018-ban tévében hirdetni, Gerkens azt hangoztatta, hogy a magyarok átlagosan napi 4 órán keresztül tévéznek, vagyis továbbra is erős elérést biztosít ez a felület, és szerinte még mindig itt a legvonzóbb hirdetni, ráadásul nagyon olcsó, különösen, ha a régió piacaival hasonlítjuk össze, hisz a csehekhez képest harmadannyiba kerül egy tévéhirdetés Magyarországon. Gerkens ugyanakkor nem titkolta, hogy változnak a tévénézési szokások is, és egyre inkább előtérbe kerülnek az okoseszközök.

Ugyanolyan változáson megyünk keresztül, mint annak idején a zeneipar, amely a CD-t hagyta maga mögött és a digitális formátumokra váltott.

A vezérigazgató úgy gondolja, hogy a közösségi média inkább a televízió kiegészítéseként működik és fog működni a jövőben is.

Nem hiszem, hogy fenyegetésként vagy versenytársként kellene rá tekintenünk.

Gerkens ezek után az év egyik legnagyobb dobásának nevezte az OTT ( over-the-top, azaz tévés, filmes tartalom interneten keresztüli sugárzására szolgáló) platform beindítását, ami elsősorban a sportra koncentrálódik a csoportnál.

Szeretnénk lehetővé tenni, hogy a nálunk lévő prémiumtartalmat bárhol fogyaszthassák – buszon, otthon.

Ennek kapcsán a vezérigazgató megemlítette a TV2-nél lévő sporttartalmakat (Premier League, BL stb.) és a Spíler-csatornákról beszélt.

Gerkens a a VII. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián
Gerkens a a VII. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián

Jagodics Ritának, a konferencia főszervezőjének kérdésére Gerkens azt hangoztatta, hogy továbbra is a tévé marad a legnagyobb elérést biztosító médium, és ennek köszönhető, hogy tavaly 7 százalékkal nőtt a tévés reklámtorta.

A printszektortól is vonzottunk el nézőket, ám ezzel együtt gyorsan nő a digitális szegmens, ezért fontos, hogy annak is részesévé váljunk, amennyire csak lehet. Hiszen a gyerekek és a fiatalok már nem értik azt a koncepciót, amely szerint mondjuk este hétig várniuk kell azért, hogy valamit megnézhessenek. Azonnal szeretnének tartalmat fogyasztani, megállítani, visszatekerni.

A kormány Ne hagyjuk tévékampányának egyik részlete
Nyolcszor többet költ az állam 2010 óta tévéreklámokra
Ennek is tulajdonítható, hogy míg a hazai tévés reklámbevételeken belül 2009-2010 körül még csupán 2-3 százalék volt az állami reklámköltés aránya, 2017-re ez az arány 12 százalékra ugrott.

Gerkens lecserélt szinte mindenkit

Jagodics kérdésére, hogy mit tett a vezérigazgató azért, hogy felhúzza a tévét, Gerkens először csak felnevetett:

Azt kell mondanom, hogy nem volt jó állapotban a TV2, ami azért részben a saját hibám volt, hiszen 17 évig az RTL-nél dolgoztam és keményen gyalultuk a TV2-őt. Most ugyanez van, csak fordítva. Elég hamar elég jó eredményeket értünk el.

A vezérigazgató egyik legfontosabb saját lépésének azt nevezte, hogy érkezése után lecserélt szinte mindenkit.

Ugyanis a legfontosabb gond az emberekkel volt, illetve a mentalitásukkal. Ha minden nap veszítesz, akkor egy idő után elhiszed, hogy egy lúzer vagy.

A tavaly még milliárdos veszteségeket kimutató TV2 nagyon nyereséges lesz

Gerkens hozzátette, hogy azért ez a mentalitás mára megváltozott, majd azt állította, két évvel a TV2 tulajdonosváltása és Gerkens kinevezése után a TV2 mostanra már „társ-piacvezetővé” vált. Vajna vezérigazgatója ezután arról beszélt, hogy

ráadásul egy nagyon nyereséges év lesz az idei, amire talán 10 éve nem volt példa.

Fischer Gábor, a TV2 programigazgatója. Fotó: TV2 sajtóosztály
Nagy bejelentéseket tett a TV2
A TV2-re kerül át a Dr. Csont az RTL-től. Andy Vajnáék új csatornát is indítanak, de nem mondják el, milyet. A Piramist állítólag nem lopták, de nem mondják el, kitől vannak a jogok.
Watching tv and using remote control
Csúfos bukás volt 2017 a TV2-nek
A tavalyi év estéinek 89 százalékát az RTL Klub nyerte a kereskedelmileg kiemelt korosztályban, és a legnézettebb filmek között is kevés volt olyan, ami a TV2-n ment.
Szalay Dániel korábbi cikkei

Kiemelt kép: Andy Vajna (középen), Habony Árpád (balra) és Havasi Bertalan (jobbra) társaságában. Fotó: MTI

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

LOS ANGELES, CA - JANUARY 15: Kayla Kohn, right, a 12 grade english teacher at The Accelerated Schools, a community of public charter schools in South Los Angeles joins fellow teachers as they picket outside the school on second day of the Los Angeles school teachers strike on January 15, 2019 in Los Angeles, California. (Photo by Al Seib / Los Angeles Times via Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.