Média

Tovább nő Andy Vajna médiabefolyása

Andy Vajna (középen), Habony Árpád (balra) és Havasi Bertalan (jobbra) társaságában
Andy Vajna (középen), Habony Árpád (balra) és Havasi Bertalan (jobbra) társaságában

A napokban számoltunk be róla, hogy a kormánybiztos tulajdonában lévő TV2 Média Csoport hamarosan Spíler 2 és a Spíler 3 TV néven indít csatornákat. A március 8-án megrendezett VII. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián azonban Dirk Gerkens, a vállalat vezérigazgatója egy moziteremnyi ember előtt elárulta, hogy az év végére a mostani 11-ről 15-re nő a tévétársaság kábelcsatornáinak száma. Ebből az következik: nem is csak 2, hanem 4 újabb tévével erősít Andy Vajna 2018-ban, ezzel tovább növelve a kormánybiztos amúgy is meglehetősen jelentős befolyását a magyar médiapiacon.

Vajna már amúgy is domináns szereplője lett a magyar médiapiacnak

Andy Vajna kormánybiztosé a több mint 30 kereskedelmi rádiós frekvencián elérhető Rádió 1 hálózat, továbbá közelébe került a budapesti és a nyíregyházi Retro Rádió, övé ezenkívül a Bors, a Délmagyarország és a Kisalföld újságok kiadója, a Lapcom Zrt., ahol jelentős személycseréket hajtott végre, és a napokban a másik pályázó által újra megtámadott országos kereskedelmi rádiós pályázaton egyedüliként maradt Hold Reklám Kft. is Vajna-közeli. Vajnát 2017-ben a Marketing&Media szaklap Magyarország második legbefolyásosabb médiatulajdonosának választotta.

Egészségtelen volt, ahogy a TV2 ki volt téve a piacnak

Dirk Gerkens – a Nagyker-konferencia szervezői által küldött összefoglaló alapján – hallgatósága előtt arról beszélt, hogy korábban a TV2 Csoport kizárólag reklámbevételekből élt. Ám ez a vezérigazgató szerint nem volt egészséges, mert emiatt nagyon ki voltak szolgáltatva a piaci mozgásoknak, ezért létre kellett hozni még egy bevételi forrást. Ezek az előfizetések, és ezért indították a kábelcsatornákat.

3-mal kezdtünk, év végére lesz 15.

Gerkens azt is mondta, az új csatornákkal együtt gyakorlatilag a piac valamennyi szegmensét lefedi majd a médiavállalat.

Dirk Gerkens Jagodics Ritának válaszol a VII. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián
Dirk Gerkens Jagodics Ritának válaszol a VII. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián

A közösségi média nem fenyegeti a tévét

A konferencián Gerkens arról is szólt, hogy szerinte a közösségi média nem jelent fenyegetést a tévétársaságokra, és azok a rohamosan átalakuló médiafogyasztási szokások ellenére is megtalálják majd a helyüket, legfeljebb más felületeken és másként fogják eljuttatni a tartalmaikat a nézőkhöz.

médiafogyasztás, mobil, facebook
Sok időt töltenek a magyarok a közösségi médiával
A magyar netezők legjellemzőbb médiafogyasztási platformja lett a social media, de a tévénézésre és online hírportálok látogatására fordított idő is jelentős maradt, derül ki a legfrissebb kutatási adatokból.

A tévé még mindig életben van és bőven életben is marad

– jelentette ki a TV2 vezére. Arra a kérdésre, hogy megéri-e még 2018-ban tévében hirdetni, Gerkens azt hangoztatta, hogy a magyarok átlagosan napi 4 órán keresztül tévéznek, vagyis továbbra is erős elérést biztosít ez a felület, és szerinte még mindig itt a legvonzóbb hirdetni, ráadásul nagyon olcsó, különösen, ha a régió piacaival hasonlítjuk össze, hisz a csehekhez képest harmadannyiba kerül egy tévéhirdetés Magyarországon. Gerkens ugyanakkor nem titkolta, hogy változnak a tévénézési szokások is, és egyre inkább előtérbe kerülnek az okoseszközök.

Ugyanolyan változáson megyünk keresztül, mint annak idején a zeneipar, amely a CD-t hagyta maga mögött és a digitális formátumokra váltott.

A vezérigazgató úgy gondolja, hogy a közösségi média inkább a televízió kiegészítéseként működik és fog működni a jövőben is.

Nem hiszem, hogy fenyegetésként vagy versenytársként kellene rá tekintenünk.

Gerkens ezek után az év egyik legnagyobb dobásának nevezte az OTT ( over-the-top, azaz tévés, filmes tartalom interneten keresztüli sugárzására szolgáló) platform beindítását, ami elsősorban a sportra koncentrálódik a csoportnál.

Szeretnénk lehetővé tenni, hogy a nálunk lévő prémiumtartalmat bárhol fogyaszthassák – buszon, otthon.

Ennek kapcsán a vezérigazgató megemlítette a TV2-nél lévő sporttartalmakat (Premier League, BL stb.) és a Spíler-csatornákról beszélt.

Gerkens a a VII. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián
Gerkens a a VII. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián

Jagodics Ritának, a konferencia főszervezőjének kérdésére Gerkens azt hangoztatta, hogy továbbra is a tévé marad a legnagyobb elérést biztosító médium, és ennek köszönhető, hogy tavaly 7 százalékkal nőtt a tévés reklámtorta.

A printszektortól is vonzottunk el nézőket, ám ezzel együtt gyorsan nő a digitális szegmens, ezért fontos, hogy annak is részesévé váljunk, amennyire csak lehet. Hiszen a gyerekek és a fiatalok már nem értik azt a koncepciót, amely szerint mondjuk este hétig várniuk kell azért, hogy valamit megnézhessenek. Azonnal szeretnének tartalmat fogyasztani, megállítani, visszatekerni.

A kormány Ne hagyjuk tévékampányának egyik részlete
Nyolcszor többet költ az állam 2010 óta tévéreklámokra
Ennek is tulajdonítható, hogy míg a hazai tévés reklámbevételeken belül 2009-2010 körül még csupán 2-3 százalék volt az állami reklámköltés aránya, 2017-re ez az arány 12 százalékra ugrott.

Gerkens lecserélt szinte mindenkit

Jagodics kérdésére, hogy mit tett a vezérigazgató azért, hogy felhúzza a tévét, Gerkens először csak felnevetett:

Azt kell mondanom, hogy nem volt jó állapotban a TV2, ami azért részben a saját hibám volt, hiszen 17 évig az RTL-nél dolgoztam és keményen gyalultuk a TV2-őt. Most ugyanez van, csak fordítva. Elég hamar elég jó eredményeket értünk el.

A vezérigazgató egyik legfontosabb saját lépésének azt nevezte, hogy érkezése után lecserélt szinte mindenkit.

Ugyanis a legfontosabb gond az emberekkel volt, illetve a mentalitásukkal. Ha minden nap veszítesz, akkor egy idő után elhiszed, hogy egy lúzer vagy.

A tavaly még milliárdos veszteségeket kimutató TV2 nagyon nyereséges lesz

Gerkens hozzátette, hogy azért ez a mentalitás mára megváltozott, majd azt állította, két évvel a TV2 tulajdonosváltása és Gerkens kinevezése után a TV2 mostanra már „társ-piacvezetővé” vált. Vajna vezérigazgatója ezután arról beszélt, hogy

ráadásul egy nagyon nyereséges év lesz az idei, amire talán 10 éve nem volt példa.

Fischer Gábor, a TV2 programigazgatója. Fotó: TV2 sajtóosztály
Nagy bejelentéseket tett a TV2
A TV2-re kerül át a Dr. Csont az RTL-től. Andy Vajnáék új csatornát is indítanak, de nem mondják el, milyet. A Piramist állítólag nem lopták, de nem mondják el, kitől vannak a jogok.
tévé tv távkapcsoló. fotó: thinkstock
Csúfos bukás volt 2017 a TV2-nek
A tavalyi év estéinek 89 százalékát az RTL Klub nyerte a kereskedelmileg kiemelt korosztályban, és a legnézettebb filmek között is kevés volt olyan, ami a TV2-n ment.

Kiemelt kép: Andy Vajna (középen), Habony Árpád (balra) és Havasi Bertalan (jobbra) társaságában. Fotó: MTI

Ajánlott videó

Olvasói sztorik