Média
Watching tv and using remote control

Csúfos bukás volt 2017 a TV2-nek

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 01. 04. 10:46

Korábban a témában:

A tavalyi év estéinek 89 százalékát az RTL Klub nyerte – közölte a piacvezető tévétársaság csütörtökön a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres, a 18-49 évesekre vonatkozó adataira hivatkozva.

A tájékoztatás alapján a főbb kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub az este 7 és 11 közötti főműsoros idősávban 327 estét nyert meg tavaly, míg a rivális TV2 csupán 28-at.

A tavalyi év három legnézettebb műsorszáma is RTL Klubon látható produkció lett: a dobogó tetején az X-Faktor szeptember 23-i adása áll (38,6 százalékos közönségaránnyal), a második helyen szintén az X-Faktor a 2017. szeptember 9-i adással (37,2 százalékos SHR), míg a bronzérmet a Mi kis falunk című sorozat február 2-i epizódja szerezte meg 35,9 százalékos közönségaránnyal.

Összességében a top50 legnézettebb műsorszám közül 33 volt RTL Klubos a kiemelt korcsoportban.

Ami a filmkínálatot illeti: az összes csatorna legnézettebb filmje a 18-49-es korosztály körében az RTL Klubon december 10-én sugárzott Star Wars VII – Az ébredő erő volt 27,3 százalékos közönségaránnyal. A top10 legnézettebb film közül nyolc futott az RTL Klubon.

A Tények is hatalmasat bukott

A főműsoridőt felvezető hírműsorok versenyében a kereskedelmileg fontos célcsoportban elsöprő győzelmet aratott az RTL Klub: 2017-ben a tévénézők 331 este választották többen az RTL Híradót, mint a Tényeket a TV2-n a 18-49-es korosztályban.

(Korábban a 24.hu Nielsen adatok alapján egyébként azt is megnézte, hogy a Tények más korosztályban hogyan teljesített.)

Az RTL Magyarország csoportszinten is a vezető portfólió a 18-49 éves és a teljes népesség körében – mindkét korcsoport esetében a teljes napra és a főműsoridőre vonatkoztatva is – tette hozzá a tévétársaság.

A TV2 vezérigazgatója, Dirk Gerkens egy néhány héttel ezelőtt megjelent interjúban egyébként azt mondta, a TV2 egyre erősebb. Gerkens azt is állította, a TV2 Csoport mostanra már piacvezetővé vált a 18 éveseket és annál idősebbeket magába foglaló 18+ korosztályban, köszönhetően az idei 27 százalékos növekedésüknek a korábbi év azonos időszakához képest. A vezérigazgató hozzátette, nagyon elégedett, mert senki nem jósolt volna ennyire gyors növekedést, ami nem is csak ebben a korosztályban következett be, bizonyos célcsoportokban pedig fej-fej mellett társnyertesek lettek. A TV2 egyébként korábban a 18-59-es korosztály adatait használta kommunikációjában.

Dirk Gerkens vezérigazgató a TV2 Csoport tavaszi műsorait bemutató tájékoztatón a budapesti High Note Sky bárban 2017. február 8-án. A vezérigazgató szerint "hamarosan, valamikor az idei évben" behozhatják a kereskedelmi célcsoportban meglévő hátrányukat az RTL Magyarországgal szemben. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
TV2-vezér: Maradok!
Dirk Gerkens azt mondta, nem igaz, hogy Vaszily Miklós MTVA-vezér kerül a helyére Andy Vajna tévétársasága élén. Azt is mondta, nem számviteli trükk volt az RTL-nek küldött 4,7 milliárd forint összegű TV2-számla.

Frissítés: A TV2 közölte, szárnyal

Néhány órával a fenti információk megjelenése után a TV2 közölte, az év első hetét szárnyalva, bravúrosan kezdte és sikert sikerre halmoz. Többek között a napi műsorként sugárzott Piramis hozta meg a sikert. Máshogyan, természetesen jóval sikeresebbnek látják a tavalyi évet is. Erről bővebben itt írunk.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Feloszlatták a Lánchíd spontán blokádját

Kommentek

Hungary's Bence Banhidi (C) vies with Denmark's Rasmus Lauge Schmidt (2ndL) during the IHF Men's World Championship 2019 Group II handball match between Denmark and Hungary at the Jyske Bank Boxen arena in Herning on January 19, 2019. (Photo by Jonathan NACKSTRAND / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.