Média

A Ripost főszerkesztője berúgná a bulvárkocsma ajtaját

Ripost print
Ripost print
Ómolnár Miklós, a ripost.hu bulvárportál és a mától nyomtatásban is megjelenő kiadás főszerkesztője egy szokatlan interjúban mondta el, mit kell tudni manapság a bulvármédiáról, és hol is van ebben az egészben az innováció.

Interjút adott Ómolnár Miklós főszerkesztő a digitalhungary.hu honlapnak abból az alkalomból, hogy csütörtökön első alkalommal jelent meg nyomtatásban a Ripost nevű XXL méretű sajtótermék, a ripost.hu internetoldalon bulvárhíreket közlő weboldal print testvére. Ómolnár a – néhol meglehetősen alákérdezősre sikeredett interjút szerző feltüntetése nélkül közlő – portálnak olyan kijelentéseket tett, hogy

bár a hírlap halott, de van élet a halál után.

Emellett arról beszélt, hogy a Ripost nem egy hagyományos tömegmédia. Arra a kérdésre, hogy a legtöbb sajtótermék inkább az internet felé tart, nem pedig a print felé, ők mégis pont fordítva jártak el, a lap főszerkesztője ismét azt szajkózta, hogy a lapjuk nem hagyományos tömegmédia. Majd egy erősen promószagú önfényezés következett:

egyetlen példáról sem tudok, hogy egy sikeres, 12 hónap alatt felfuttatott online termékre alapozódik a print, méghozzá az online összes átültethető logikájával.

Külön szerkesztőség nincs

Az újságíró azon kérdésére, hogy a nyomtatott Ripost tud-e több lenni a ripost.hu internetes híreinek kinyomtatásánál, illetve lesz-e külön szerkesztősége, azt mondta, hogy

a lap látványos vizuál-infócsomagokat kínál, méghozzá nagyképernyős méretben. Szó sem lesz hírversenyről, mi print XXL-el támadunk lényegében az óriásplakátok és persze a net tömörítő logikái mentén.

A válaszból emellett kiderült, hogy külön szerkesztőséget nem állítottak fel.

Nem kell aggódni a hirdetési bevételekért

Az interjú készítője ezután egy meglehetősen naiv kérdéssel folytatta a beszélgetést. Ugyanis a szerző mintha nem tudná, hogy a kormány már eddig is jelentős hirdetői pénzekkel támogatta a Ripost Mediát, tehát valójában semmi ok az aggodalomra, azt kérdezte, lesz-e elég hirdetője a lapnak. Ómolnár erre külföldi példákkal állította párhuzamba a ma indult lapját.

A remény hal meg utoljára, de ahogy elnézzük a német Bildet, az angol Sunt vagy a New York Postot, van ok a bizakodásra. Több hirdetés van bennük, mint egy akciós újságban, amit a bevásárlóközpontok buszain böngésznek.

Arra a kérdésre, hogy hogyan akarnak labdába rúgni a Blikk 113 ezres, a Bors 62 ezres értékesített példányszáma mellett, a főszerkesztő azt mondta, hogy nagyon mások akarnak lenni,

mondhatni berúgjuk a bulvárkocsma ajtaját. Aki küzdeni akar, jöjjön ki a hóra.

Akcióújságos célközönségük van

Konkrétumot a főszerkesztő erről többet nem árult el, de az újságíró következő kérdése ezek után az volt, hogy a 200 forint alatti sajtótermékek esetében számít-e, hogy pár forinttal olcsóbban adják, mint a konkurens lapokat, Ómolnár pedig azt felelte, hogy

az akcióújságos célközönségünknél minden forint számít, úgyhogy a kedvükben akarunk járni.

Nem árulta el, mennyibe kerül a lap indítása

Arra a kérdésre, hogy mekkora beruházás az új bulvárnapilap bevezetése, Ómolnár nem válaszolt, hanem a cég ügyvezetőjéhez irányította a honlapot, mondván “nála a kasszakulcs!”

A korábban Nick Oldmiller álnéven is publikáló, Habony Árpád művész barátnőjének munkája mellett lelkendező főszerkesztőt ezután arról kérdezték, hogy a bulvárlapok olvasótábora mennyire hűséges, illetve elegendő-e a lojalitásukhoz autós nyereményjátékot hirdetni. A főszerkesztő erre úgy válaszolt, hogy az nem elég, illetve ők inkább torkon akarják ragadni a lényeget és az olvasók arcába akarják azt tolni.

Ómolnár Miklós
Ómolnár Miklós

Majka közelebb áll a lakótelepek magyar népéhez

Ómolnár ezután a vele a sztárok világáról értekezni kezdő beszélgetőpartnerének leszögezte:

Pumped Gabo ma már majd’ akkora sztár, mint Majka. Ráadásul mind a kettőt a net- népszerűség élteti, már a tévé meg a hanyatló régi-print is csak ebből legel. De a választék nagyobb, mint valaha. Már mi is gyártunk, újrafújunk, akár egyidényes sztárokat elsőként a netre, aztán csócsálhatja a print.

Arra a kérdésre, hogy mennyire értékes reklámhordozók manapság a sztárok, Ómolnár azt mondta: ha eldobható borotváról, vagy papírzsebkendőről van szó, akkor azok, “és az egyszerhasználatos cuccok nagyobb biznisz, mint a gyémántgyűrű.” Majd végre következhetett az interjú újabb ékkövét jelentő újabb mondat:

Megfelelő sztárt a megfelelő feladatra.

Az interjúból ezenkívül megtudhatjuk még, hogy Majka mindig közelebb lesz a lakótelepek magyar népéhez, mint egy dúvad amerikai rapper, és arra is fény derül, hogy igenis létezik innováció a bulvármédiában, hiszen ilyenek az XXL-es akciós újságok, óriásplakátos hatásmechanizmusokkal, amihez kapcsolódik az online portáljuk is.

A teljes interjú ide kattintva érhető el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik