Média

Külföldi fesztiválokat céloz a Sziget és a Cardnet új közös cége

Festipay sajtótájékoztató
Festipay sajtótájékoztató
Együtt tenné készpénzmentessé a nemzetközi fesztiválpiacot Kóka János és Gerendai Károly, illetve a közös cég, a Festipay.

“Mi kértük meg Karcsi kezét, és ő igent mondott” – ezekkel a szavakkal jelentette be Kóka János, az újonnan létrehozott Festipay Zrt. elnöke, hogy megalakult a Gerendai Károly féle Sziget Kft.-vel és a Cardnettel közös cég, mely egyesíti egy nemzetközileg elismert fesztiválszervező cég tapasztalatát egy készpénzmentes fizetési szolgáltató szakértelmével. A vállalat legfőbb célja, hogy a jövőben ne csupán az európai, hanem a nemzetközi piac egyik meghatározó szereplője is legyen. Mint a 24.hu kérdésére Kóka János elmondta, a közös cégben Gerendaiéknak körülbelül egyharmadnyi tulajdonrésze van, míg a maradék kétharmad a Cardneté. A Cardnet a technológiáját apportként viszi be a cégbe.

Kóka János a sajtótájékoztatón emlékeztetett, az elmúlt 5 évben a fizetési szokások a hazai és a nemzetközi fesztiválpiacon is jelentősen átalakultak. 2010-ben még világújdonság volt, amikor a Sziget Szervezőiroda rendezvényein megjelent a készpénzmentes fesztiválkártyás fizetés, ekkoriban azonban a fizetési rendszer még offline volt, amit időközben hálózatba kötöttek, így online hátterű, egy esetleges hálózati hiba esetén azonban képes offline is működni, ami nagy üzembiztonságot eredményez a fesztiválon, ahol kritikus kérdés, hogy a fizetési rendszer nem állhat le.

Tavaly egyébként már a legjelentősebb és legnagyobb látogatói számot vonzó magyar fesztiválok több mint 90%-a készpénzmentes volt. A 2015-ös Sziget Fesztiválon például összesen több mint 2,4 millió alkalommal fizettek Festipay kártyával vagy MasterCard érintésmentes bankkártyákkal, a Telekom VOLT Fesztiválon és a Balaton Soundon pedig az előző évekhez képest közel duplájára nőtt az érintés nélkül kiegyenlített tranzakciók száma.

Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója szerint: „Fesztiváljaink népszerűsége évről évre növekszik, 2015-ben a Sziget Fesztivál látogatottsága már elérte a 441 ezer főt. Ilyen nagyszámú vendég estén különösen fontosak a gyors és megbízható fizetési megoldások, amelyek segítik a látogatók igényeinek maradéktalan kielégítését. Szerencsére a legmodernebb fejlesztések segítségével most már nemcsak bevált megoldás a készpénzmentes fizetés, hanem lassan elvárás egy komoly fesztivállal szemben a közönség részéről. A Festipay Zrt.-ben a fesztiválok szervezése során szerzett tapasztalatainkkal segítjük a készpénzmentes fizetési szolgáltatások fejlesztését annak érdekében, hogy egy széles körben használható, a szervezők és a látogatók valós igényeihez és elképzeléseihez igazodó megoldást kínálhassunk a hazai és nemzetközi piacon.”

A Festipay készpénzmentes fizetési megoldásait használó fesztiválok közül három is kategóriája legjobbjának bizonyult az idei European Festival Awards-on: a Sziget Fesztivál a legjobb programkínálat, a Telekom VOLT Fesztivál a legjobb közepes méretű rendezvény, míg a romániai Untold a legjobb nagy fesztivál díját nyerte el az európai fesztiválok legrangosabb díjátadóján.

„Készpénzmentes fizetéssel kezdtük 5 évvel ezelőtt, de ennél már sokkal többre van szükség. Kényelmes és biztonságos mobilalkalmazásra, kreatív újdonságokra, automatákra, a jegyvásárlással és beléptetéssel való integrációra, hogy a látogatók még jobban érezzék magukat. A kereskedők pedig már nem csak egy új fizetési megoldást akarnak, hanem új utakat a vendégekhez, izgalmas marketinglehetőségeket. Amit a Cellum és a Cardnet ezen a piacon megtanult az utóbbi 15 évben, mind beletesszük ebbe a nagyszerű termékbe. Ezzel lehetünk olyan eredményesek a digitális szolgáltatásokban, mint a Sziget a fesztiválszervezésben” – mondta Kóka János. Az elnök hozzátette, legalább 5 külföldi fesztivált szeretnének rövidtávon is megnyerni maguknak, hogy ott készpénzmentessé tegyék a fizetést.

A társaság új fejlesztésekkel is készül a 2016-os fesztiválszezonra. A 2015-ös Sziget Fesztiválon már sikerrel debütált Festipay applikáció új funkcióval bővül, idéntől lehetőség nyílik bankkártyás feltöltésre is mobiltelefonon keresztül. Egy másik fejlesztés eredményeként a fesztiválozók már a fesztiválok területén kihelyezett, banki terminálokhoz hasonló Festipay automatákon keresztül is feltölthetik kártyáikat.

„A magyar fesztivál-szervezők nagy többségükben minket választottak, de mennünk kell tovább. Ahogyan tavaly már mi szolgáltuk ki az Európa legjobb nagyfesztiváljának választott Untold-ot és a marseille-i Delta fesztivált, készülünk új fesztiválokra a Balkánon és Nyugat-Európában. Ezzel már európai szinten is a legjobb 10-ben vagyunk. De van érdeklődés például Távol-Keletről is, ahol az ébredező fesztivál-kultúrához épp a Sziget és a Cardnet közös új cége adhat jelentős értéket” – hangsúlyozta Márki László, a Cardnet Zrt. vezérigazgatója.

A sajtótájékoztatón egyébként szóba került a Sziget rendezvény állami támogatása is. Az ezzel kapcsolatos újságírói kérdésre Gerendai azt mondta, egyelőre nem tudja, hogy idén kapnak-e támogatást, az ezzel kapcsolatos egyeztetés még zajlik, amely reményei szerint megnyugtatóan zárulhat.

(A felső képen balról-jobbra Márki László, a Cardnet vezérigazgatója, Kóka János, a Festipay Zrt. elnöke és Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője látható.)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik