Gazdaság

Az egyik legjelentékenyebb brit mobiltelefon-szolgáltató, az Orange és a globális kommunikációs, információs és szórakoztatóipari rendszerekkel foglalkozó amerikai Callahan Associates International bejelentette: konzorciumot alakított, hogy részt vehessen a magyarországi DCS 1800-as tenderen. A befektetők bíznak abban, hogy a magyar mobiltávközlési piacon néhány év alatt elérhető a 25 százalék körüli vagy akár nagyobb ellátottságot is, ami azt [...]
1999. 03. 10. 00:00
Létezik egy ukrán erőmű Burstinban, amelynek több blokkja kizárólag magyar “irányüzemben” dolgozik. Az üzlet működtetője a Kapolyi László vezette System Consulting Rt. A cég szenet vásárol Oroszországban és Ukrajnában, amit Burstinban eltüzel, az áramot pedig Magyarországra szállítja. Az 1992 óta élő együttműködést egy 2015-ig érvényes szerződés szabályozza. “Egyetlen csepp olaj sincs az egészben” – hangsúlyozza [...]
1999. 03. 10. 00:00
A belföldi árufuvarozásban egyre nagyobb tőkebefektetésre van szükség ahhoz, hogy a vállalkozó eredményesen részt vehessen a versenyben. Elsődlegessé válik a fejlesztés, a gépkocsicsere, hiszen az üzemeltetési költségek leszorítása mellett a cégimázs is egyre fontosabb a megrendelőknek. Ennek az igénynek azonban a bérfuvarozói kör elvétve tud csak eleget tenni. A túl nagy kínálat, a fekete, számlamentes fuvarok magas aránya letörte az árakat, így
1999. 03. 10. 00:00
A vezetékes infrastruktúrák (a vasút, az energetika, a távközlés), valamint a bank- és biztosítási szektor szabályozása a legfejlettebb országokban is fejtörést okoz a hatóságoknak, a versenyhivatalok pedig csak befolyásolni tudják a gazdasági folyamatokat - hangzott el a Gazdasági Versenyhivatal szervezte múlt heti budapesti szemináriumon.
1999. 03. 10. 00:00
A kárpótlási jegyek készpénzben történő kifizetését követeli a Tőzsdei Egyéni Befektetők Érdekvédelmi Szövetsége (TEBÉSZ) az ÁPV Rt.-től, hiszen véleményük szerint az állam megszegte a kárpótlási jegyek cseréjével kapcsolatban 1991-ben törvényben vállalt kötelezettségét. Az Émász-részvények 1997. decemberi jegyzése óta ugyanis nem volt kárpótlásijegy- csere, így a 15 milliárd forintos piaci értékű jegyállománnyal szemben nem biztosított folyamatos [...]
1999. 03. 10. 00:00
Az ÁPV Rt. várhatóan a napokban dönt arról, hogy mikor és milyen feltételekkel írja ki újból a Konzumbank privatizációs pályázatát. A korábbi – első – tender eredménytelenül zárult, miután az arra egyedüliként ajánlatot beadó Quaestor-csoport két kifogás miatt sem felelt meg az előírásoknak. A vevőjelölt egyfelől nem szerezhet 15 százaléknál nagyobb hányadot bankban, miután nem [...]
1999. 03. 10. 00:00
Napjainkban egy sor pénzügyi időzített bomba ketyeg Kínában. Az állami bankok fizetésképtelenek, mint ahogy adósaik túlnyomó része is az. Mégis eltúlzottnak tűnnek azok a félelmek, hogy akkora robbanás fog történni, amely Ázsia többi részében is visszavetheti a válság utáni lábadozás folyamatát. Szakértők szerint tévesek azok az aggodalmak, miszerint Peking hamarosan leértékeli a nemzeti valutát, s az sem igaz, hogy egy esetleges devalválás a tér
1999. 03. 10. 00:00
Magyarország csatlakozása az Európai Unióhoz (EU) egyaránt hasznos mindkét fél gazdasága számára - állapítja meg a Magyar EU-bővítési Üzleti Tanács jelentése; a szervezet a legnagyobb nyugat-európai cégek itteni leányvállalatait fogja össze. Az anyaszervezet, a Gyáriparosok Európai Kerekasztala (ERT) a legtöbb társult országban készített ilyen tanulmányokat, s hasonló eredményre jutott.
1999. 03. 10. 00:00
Minden bizonnyal nagy könnyelműség lenne az adósminősítés és -nyilvántartás kérdését csupán a bankok oldaláról vizsgálni. Legalább ilyen fontos lehet az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) számára a megbízható és használható nyilvántartás. Az adóhatóság hátralékállományának további bővülését akadályozhatná meg például az az adóselőminősítési rendszer, amely a társasági adóbevallásokból nyerhető adatok feldolgozásán nyugodna. Ennek segítségével alaposan [...]
1999. 03. 10. 00:00
Miközben a teljes biztosítási díjbevétel reálértéken is 10 százalékkal nőtt, a biztosítási szerződések száma éppen hogy gyarapodott, növekedésük csupán 2 százalékos volt 1998-ban. A múlt év végén 8,1 millió nem-életbiztosítás és majdnem 4 millió életbiztosítás volt érvényben (az utóbbiaknál egyébként érdekesség, hogy a szerződő ügyfelek száma 2,9 millió volt). A vérszegény növekedésben főként a vegyes [...]
1999. 03. 10. 00:00
Mindenekelőtt a betétesek és a befektetők érdekében kívánja hatékonyabbá tenni az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyeletet (ÁPTF) annak március elsejétől hat évre kinevezett új elnöke, Szalkai István. Munkáját április közepétől - banki területen illetékes helyettesként - Náray László, a Pénzügyminisztérium (PM) jelenlegi főosztályvezetője segíti majd, aki leginkább az 1992-95-ös konszolidációk levezénylése kapcsán vált ismertté.
1999. 03. 10. 00:00
Még az április végi washingtoni csúcstalálkozó előtt, a hivatalos tájékoztatás szerint március 12-én NATO-taggá válik Magyarország. Egyes számítások azt tartalmazzák, hogy a csatlakozás évente átlagosan mintegy 250 millió dollárral terheli majd meg a folyó fizetési mérleget. Mivel azonban 200 millió dollár körüli érték - exporttal, támogatásokkal, illetve többlet tőkeimporttal - ellentételeződik, az ország külső egyensúlyát ebből "csupán" 50 mill
1999. 03. 10. 00:00
Gyökeres fordulatra került sor a hét elején a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT). A folyó fizetési mérleg minden várakozásnál kedvezőbb januári adata - párosulva a New York-i Dow Jones rekorddöntésével - meghozta a vételi kedvet. A nagy ugrás után az elemzők többsége kiegyensúlyozottabb piacra számít, továbbá arra, hogy felerősödik az individuális céghírek árfolyam-alakító szerepe.
1999. 03. 10. 00:00
Vihar előtti hangulat uralkodik a Volánoknál. A Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) elnöksége az alapszervezetektől várja a felhatalmazást, hogy megfelelő “érdekérvényesítő eszközt” vessen be a 26 ezer alkalmazottat érintő béremelési tárgyalások nyomatékául. A 24 Volán-társasággal ugyanis megakadtak a bértárgyalások. A számháborút az robbantotta ki, hogy a munkáltatói szövetség, a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ) – az [...]
1999. 03. 10. 00:00
Meglepően tarka kép fogadja a megrendelőt, ha áruja elszállítására fuvarozót keres. Az autótörténeti relikviának minősülő 15-20 éves teherautókkal dolgozó fuvarosoktól a vadonatúj flottával rendelkező szállítmányozó cégekig a haszonjárművek teljes skálája megtalálható, és akár 30-50 százalékkal is eltérhetnek egymástól az árajánlatok. A belföldi fuvarozói piac átalakulását a járművek állapota is indokolja. A mintegy 27 ezer hazai [...]
1999. 03. 10. 00:00
Azt, hogy miként reagálnak a vevők a zűrzavarokra, először Polgár Árpád szondázhatja meg. A Váci utcai galéria idei első kamaraárverése, amelyet bombariadó miatt az eredeti időpontnál két nappal később rendeztek meg, még nem adott érdemi visszajelzést. A március 16-17-i aukció azonban már valódi megmérettetés lehet, hiszen a kínálatban egy olyan mű szerepel, amelynek esetleges sikere [...]
1999. 03. 10. 00:00
A hat áramszolgáltató közül az elemzők azokat ajánlják vételre, amelyek az értékesítésükben nagyobb lakossági részaránnyal rendelkeznek. A már csak egyetlen tőzsdén kívüli áramcég, az Édász papírjával kapcsolatban megosztottak a szakértői vélemények: a skála az eladásitól a tartási javaslatig terjed.
1999. 03. 10. 00:00
Ellentétes adatokat mutatnak a statisztikák a hazánkban guruló haszonjárművek műszaki állapotáról, különösen az ausztriai Neoplan-buszbaleset és hétköznapi autósok személyes tapasztalatainak tükrében. Külön a haszonjárművekre vonatkozó kimutatások híján tájékoztatóul szolgálhat az az adat, hogy az évente 1,5 millió gépjárművön elvégzett műszaki vizsgán csak 5 százalék, azaz 65 ezer kocsi bukik meg. Borúsabb a kép, ha a [...]
1999. 03. 10. 00:00
A magyarországi Siemens-csoport 1999 januárjában két társasággal gyarapodott – jelentette be a héten a részvénytársaság. Az új cégek – a Siemens Leasing Kft. és a Siemens Finance Rt. – finanszírozási és pénzpiaci szolgáltatásokkal, fő tevékenységként tartós bérlettel, pénzügyi lízinggel, faktoringgal foglalkoznak. A megvásárolt magáncégek (SK Lízing Kft., SK Pénzügyi Szolgáltató Rt.) korábban sikeres szereplői voltak [...]
1999. 03. 10. 00:00
Tavaly szeptemberben kezdődött az unió és a tagjelöltek közötti csatlakozási tárgyalások talán legnehezebbje: az agráregyeztetés. A magyar fél számára óriási a tét. A jelenlegi 128 milliárd forint ágazati támogatás mellé évi akár 200-300 milliárd forint többlettámogatás, a honi agrárgazdaság csatlakozás utáni versenyképessége forog kockán. A világgazdasági nehézségek hatására azonban lassulnak a közösségi reformok is, számos [...]
1999. 03. 10. 00:00
Oroszország számára 1999. a "pénzügyi száműzötté" válás esztendeje lesz. A tavaly augusztusban kirobbant válság, amelynek nyomán a moszkvai kormány 40 milliárd dollárnyi kötvényadósságot nem fizetett vissza, megrázta a nemzetközi pénzügyi rendszert. Azóta azonban az orosz állam - csak a Szovjetuniótól örökölt dolláradósság törlesztésének elmaradása miatt - további 1,5 milliárdos hátralékot halmozott fel, s a java valószínűleg még csak ezután köve
1999. 03. 10. 00:00
“Elsősorban brókercégek és nyugdíjpénztárak minősítését tartogatja a közeljövő a Focus Befektetésminősítő számára” – véli Rotyis József, a társaság vezérigazgatója. A tavaly júniusban 200 millió forintos alaptőkével, 18 tulajdonossal – köztük a 45 százalékos részesedésű Thomson BankWatch minősítővel – létrejött cég eddigi a várakozásainál kevésbé fejlődött a piac. Így most igyekszik maga “kitanítani” az érintetteket szerepe [...]
1999. 03. 10. 00:00
– A japán kereszttulajdonlási rendszer – elemzők becslése szerint a nagyvállalatok piaci tőkésítettségének körülbelül 65 százaléka érintett ilyen szempontból – lehetetlenné teszi az úgynevezett ellenséges felvásárlást, tehá az olyan behatolást, amelyet ellenez a megcélzott cég vezetése – Noha vevőből és eladóból egyaránt sok van, azok legtöbbször nem “passzolnak” egymáshoz; a gondokkal küszködő kiskereskedelmi szektorban például [...]
1999. 03. 10. 00:00
Forrás: KSH Márka Átlagéletkor (év) Állomány (darab) Veterán TOP 5 Csepel 22,8 1 244 Dizil 16,8 1 701 Rába 14,7 1 609 IFA 14,0 47 227 Tatra 13,8 3 184 Junior TOP 5 Hyundai 3,0 3 138 Opel 4,1 9 006 Suzuki 4,2 3 039 Mazda 4,4 6 814 Toyota 4,5 10 833
1999. 03. 10. 00:00
Olvasói sztorik